رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری:

🔹شورایی برای ساماندهی آثار هنری شهرداری تهران در سازمان فرهنگی و هنری تشکیل شده که استادان شناخته شده در حوزه هنرهای تجسمی عضو آن هستند.

🔹موزه امام علی(ع)، یک موزه موضوعی است که از سال‌های گذشته آثار فراوانی در آن جمع‌آوری شد و بخشی از این آثار بی‌ارتباط با موضوع موزه است. از سوی دیگر، آثاری در کشور و جهان وجود دارد که مرتبط با این موزه هستند و این موزه به آنها دسترسی ندارد؛ بنابراین پس از شناسایی و طبقه‌بندی تخصصی آثار، سیاست تهاتر، تبادل و خرید آثار جدید در دستور کار قرار گرفت.

🔹هدف از تهاتر و فروش تابلوها، توسعه و تکمیل خلأهای موزه امام علی(ع) است؛ از این ‌رو باید به میزان تابلوهایی که فروخته می‌شود، تابلوهای جدید خریداری شود؛ بنابراین خرید آثار متناسب با مأموریت موزه امام علی(ع) در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

🔹۲ تابلو با قیمت کارشناسی فروخته شده و ۲۸ تابلوی دیگر در اختیار سازمان فرهنگی و هنری هستند و برنامه‌ریزی جهت حضور مؤثرتر در دیگر اکران‌های داخلی و خارجی در حال انجام است.

🔹مبلغ ۲ تابلوی فروخته شده، طبق تفاهم انجام شده باید ۱۵ روز پس از فروش، به‌حساب سازمان فرهنگی و هنری واریز می‌شد که این کار در زمان مقرر صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید