هجوم سرمایه گذاران به سامانه یکپارچه

فعالان بازار بر این عقیده بودند که مردم برای ثبت‌نام در مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه، اقدام به فروش خودروهای خود کردند تا بتوانند سرمایه لازم برای شرکت در این طرح فروش را داشته باشند. در نتیجه تنها افرادی به این بازار مراجعه می‌کردند که قصد فروش خودروهایشان را داشتند. اما خریداری در این میان یافت نشد.ودرو هم‌گام با ریزش قیمت‌ها، روزهای پر رکودی را در معاملات سپری می‌کند. در حالی که حضور مالکان خودرو برای فروش در بازار پررنگ‌تر از گذشته شده، اما کمتر خریداری در بازار مشاهده می‌شود. اما صاحبان سرمایه در ایران به سمت کدام بازار تمایل پیدا کرده‌اند؟

حدود ۱۷ روز است که بازار خودرو تغییر روند داده و قیمت‌ها بر مدار نزولی قرار گرفته‌اند. ریزش نرخ دلار از یک سو و برگزاری دو طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو باعث شد تا خودرو نتواند به سرعت افزایش قیمت خود در ماه‌های اخیر ادامه دهد.

فارغ از بحث ریزش قیمت‌ها، بازار خودرو در این بازه زمانی در وضعیت رکودی قرار گرفت و سطح معاملات خودرویی تقریباً به صفر رسید. کارشناسان بر این باورند که زمان ریزش قیمت‌ها مردم دست از خرید می‌کشند تا بتوانند خودرو را ارزان‌تر بخرند. به همین دلیل بازار به رکود می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید