وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای نسبت به انجام و اتخاذ اقدامات تنش زا از سوی اتحادیه اروپا و طرف‌های اروپایی برجام که مدیریت روابط فیمابین را پیچیده کرده و بر روند همکاری‌ها از جمله در مذاکرات رفع تحریم‌ها اثر منفی خواهد گذاشت، هشدار داد‌.
هشدار ایران به طرف‌های اروپایی
، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) ۲۳ شهریور ماه و در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا، درباره عدم انجام تعهدات این اتحادیه و سه کشور اروپایی در سال هشتم برجام، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش فارس، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه عنوان کرد که نامه‌ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده قصد ندارند تحریم‌های موشکی علیه ایران را بعد از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ رفع کنند. در این بیانیه سه کشور آمده است : ایران از سال ۲۰۱۹ به توافق پایبند نبوده و این مسئله از طریق مکانیسم حل و فصل اختلافات برجام حل و فصل نشده است. در این بیانیه سه کشور اروپایی قصد خود را برای بر نداشتن اقداماتی در زمینه رفع تحریم‌های بیشتر در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ به عنوان روز انتقال برجام ابراز کرده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره آمده است: جمهوری اسلامی ایران، تصمیم اتحادیه اروپا و ۳ کشور اروپایی برای عدم انجام تعهدات خود در موعد سال هشتم برجامی را اقدامی غیرقانونی و مغایر با تعهدات آنها ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و عملی تنش‌زا و توام با سوءنیت می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید