سردار باقری گفت: آمریکا در مسیر افول قرار گرفته است و اگر اروپا و سایر هم‌پیمانان آمریکا خود را از زنجیرهای حمایت کورکورانه آمریکا رها نکنند همراه با آن به قهقرا خواهند رفت.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح امروز در همایش هندسه نظم جدید جهانی طی سخنانی اظهار داشت: از یک سال قبل که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشگاهیان ضرورت بررسی تغییرات این نظم جهانی و نظم آینده و تعیین جایگاه کشور در این نظم محتمل را تبیین کردند، این دانشگاه مقدمات برگزاری این همایش را پیگیری کرد.
سردار باقری اظهار داشت: تلاش برای رهبری مطلق بر جهان با شکست مواجه شده است که نشانه‌های آن را در عقب‌نشینی فرارگونه از عراق و افغانستان و کاهش چشمگیر نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا، سردرگمی آمریکا در استقرار در غرب آسیا، جنوب چین و غرب اروپا و سایر عوامل می‌توان دید. آمریکای امروز به‌طور چشمگیری نسبت به گذشته ضعیف‌تر و منزوی‌تر شده است.رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: اسرائیل غاصب فلسطین از سودای در اختیار گرفتن نیل تا فرات و تجربه پیروزی در جنگ با اعراب و در اختیار داشتن قدرت نظامی، در سراشیبی افول قرار گرفته و پس از شکست در جنگ ۳۳روزه در عرصه‌های گوناگون دچار مشکلات اساسی است، اما در مقابل ملت مظلوم فلسطین و محور مقاومت در اوج قدرت و هماهنگی و حرکت روبه‌رشد در مسیر آزادی فلسطین است.

دیدگاهتان را بنویسید