بهروز سلطانی پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس بازی اول را برد اما شک نداشته باشید در هفته دوم بازی سخت‌تری پیش روی تیم خواهد بود.
، بهروز سلطانی گلر اسبق پرسپولیس در رابطه با وضعیت کنونی پرسپولیس و دروازه بان این تیم می‌گوید: این روزها پرسپولیس دنبال خرید مهاجم است. من هم معتقدم این تیم برای رقابت در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به یک فروارد درجه یک خارجی دارد اما واجب تر از آن خرید دروازه بان است. درحال حاضر پرسپولیس شهاب زاهدی و مهدی عبدی را به عنوان دو مهاجم تخصصی در اختیار دارد درحالی که وحید امیری، محمد عمری و حتی امید عالیشاه و مهدی ترابی نیز قادرند به عنوان مهاجم انجام وظیفه کنند. البته باز تکرار می‌کنم خرید مهاجمی در سطح یورگن لوکادیا و نه لئاندرو پریرا هم ضروری است و به تیم کمک می‌کند.

او ادامه می‌دهد: از نظر من اما خرید دروازه بان مناسب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد. علیرضا بیرانوند بهترین دروازه بان حاضر حاضر ایران است و در آن شکی نیست اما اگر روزی خدای ناکرده به هر دلیلی او محروم یا مصدوم شود، قرار است چه کسی درون دروازه پرسپولیس بایستد؟ سال گذشته احمد گوهری با سال‌ها سابقه بازی در لیگ برتر وقتی جانشین علیرضا بیرانوند می‌شد یک مقدار خیال ما راحت بود. هرچند سطح فنی و کیفی این دو متفاوت است اما واقعا نمی‌توان یک جوان را در هر شرایطی جانشین بیرانوند کرد. من شنیدم علیرضا هنوز با درد کمر و با تعصب زیادی بازی می‌کند ولی باید یک جانشین مناسب داشته باشد.

دروازه بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی خاطرنشان می‌کند: در دهه ۶۰ پرسپولیس دو دروازه بان داشت. من و وحید قلیچ با نظر علی پروین یکی از ما درون دروازه می‌ایستادیم. این درحالی بود که من هم دروازه بان شماره یک تیم ملی بودم ولی باز در تیم باشگاهی رقیب داشتم. این نکته مهمی است که حتی گلرها باید رقیب داشته باشند وگرنه جلوی پیشرفت خودشان گرفته می‌شود. من نمی‌دانم برنامه یحیی گل محمدی برای جذب گلر چیست اما شنیدم قرار است یک دروازه بان جوان برزیلی به تیم اضافه شود. برزیل در تاریخ فوتبال خود بازیکنان و ستاره‌های مختلفی در خط حمله وهافبک داشته که بهترین‌های جهان بوده اند اما معمولا دروازه بان مناسب و خوبی نداشته است. گلرهای خوب جهان اغلب از ایتالیا، آلمان، روسیه و … بوده اند و حالا نمی‌دانم چرا اصرار وجود دارد یک گلرجوان برزیلی به پرسپولیس بیاید؟ امیدوارم در نهایت یک تصمیم خوب در خصوص دروازه پرسپولیس گرفته شود چرا که دروازه بانی پُست بسیار مهم و حیاتی برای تیم‌های مدعی قهرمانی است.

دیدگاهتان را بنویسید