یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصلا این‌ها ( هیات‌های اجرایی) نه می‌دانند نفت چیست. نه می‌دانند میدان نفتی چیست، این‌ها تفاوت میدان نفتی با میدان‌تره بار را نمی‌دانند!
هدایت‌الله خادمی نماینده پیشین مجلس درباره رد صلاحیتش از سوی هیات‌های اجرایی گفت: نخستین بار است چنین وضعیت بدی را می‌بینیم، یعنی وضعیت استثنایی را مشاهده کرده‌ام. حداقل من در ۲ الی ۳ دوره از انتخابات شرکت کردم، ولی چنین چیزی را تا حالا نه خودم دیده‌ام، نه مطالعه کرده‌ام و نه از کسی شنیده‌ام، معمولا هیات‌های اجرایی تا این حد ورود نمی‌کردند.

بخش‌هایی از گفت و گوی خادمی را در ادامه می‌خوانید:

هیات‌های اجرایی را فرماندار‌ها تعیین می‌کنند؛ آن هم بر اساس سفارشات دوستان، کسانی را به عنوان نماینده مردمی انتخاب می‌کنند که در بین آن‌ها ساعت‌ساز، مغازه‌دار و … وجود دارد. این افراد هم هیچ‌گونه مسئولیتی ندارند.

افراد در هیات‌های اجرایی هر ۴ سال یکبار انتخاب می‌شوند، یعنی در طول زندگی‌شان احتمالاً یکبار چنین شانسی به آن‌ها داده می‌شود و آن‌ها هم احیاناً و خدایی ناکرده هرچه دلشان می‌خواهد می‌توانند در این یک دوره انجام دهند.

در دوره‌های قبل هیات اجرایی معمولاً مدارک را می‌گرفت و به شورای نگهبان می‌فرستاد، شورای نگهبان به دلیل این‌که سال‌هاست این کار را انجام می‌دهد، افراد با تجربه‌تر و متخصص‌تری دارد. زیرا چندین سال و دوره است این کار را انجام می‌دهد و از سوی دیگر افراد اصلی آن ثبات بیشتر دارد، افرادی هستند که به قول معروف سرد و گرم چشیده‌اند. اما هیات‌های اجرایی خیر.

دیدگاهتان را بنویسید