🔹یک فعال بازار لوازم خانگی با انتقاد از رشد قارچ گونه سراها و تبلیغات کاذب آنها، به #اکونگار گفت: وعده‌های تبلیغاتی سراها منجر به تعطیلی کسب و کار فروشندگان خرد شده است.

🔹وی افزود: بازار لوازم خانگی در رکود است، اما آمار ۹۰ درصد صحت ندارد، می‌توان گفت که رکود در بازار ۶۰ درصد است.

🔹علاوه بر تورم و کاهش قدرت خرید مردم، گسترش سراهای ایرانی و تبلیغات کاذبی که در سطح شهر برای آن وجود دارد، سبب رکود بازار و حذف فروشنده‌های خرد شده است. وجود سراها، سبب شده تا فروشگاه‌های خرد و محلی که با فروش اقساطی در محله خودشان اداره می‌شدند فلج شوند.

🔹این فعال بازار تاکید کرد: آزادسازی واردات باز هم به نفع سراها است، در حال حاضر اگر رقابتی هم وجود دارد و بازار می‌تواند کمی نفس بکشد، به دلیل وجود کالاهای خارجی است که در سراها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد.

🔹عضو اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: کالاهای خارجی به شکل قاچاق از طریق کوله‌بری وارد می‌شود و دسترسی خریدار به آنها هم سخت نیست. همچنین لوازم بزرگ به صورت قانونی وارد بازارچه‌های مرزی می‌شود و استفاده در همان استان‌ها قانونی است، اما از آن محدوده خارج و قاچاق محسوب می‌شود.

🔹وی تصریح کرد: هیچ کدام از محصولات ایرانی جایگزین این برندها نشده و به صورت قاچاق در بازار موجود هستند. در برخی موارد دوو و اسنوا توانسته‌اند فضای خالی را پر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید