تاکنون سه مرحله از وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان به افراد واجد شرایط در حدود ۱۰۰ هزار نفر پرداخت شده که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری ۴۶۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری در زمان فعالیت در این دولت مردمی، اقدامات مهمی همچون موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، توجه به حوزه درمان و معیشت افراد تحت پوشش،‌ انجام اقداماتی برای حوزه مسکن، رفاه و فرهنگی، افزایش سقف خدمات بیمه تکمیلی با بیمه جدید و اختیاری، افزایش سقف تسهیلات ضروری بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان و رشد ۲ برابری آن و پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج فرزندان و طرح حمپاد برای پایان‌نامه‌های دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده و بخشی از آنها تاکنون اجرایی شده است.
اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان برای موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم بود که با این منابع اعتباری همسان‌سازی حقوق افراد بازنشسته در این صندوق بازنشستگی تحقق خواهد یافت، اگرچه تاکنون در چندین مرحله این مساله اجرایی شده است.

در صورتی که مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان مبلغ تعیین شده برای موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری نقد شود، مساله متناسب‌سازی و مطالبه ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ برای یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر پرداخت خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید