معاون وزیر کار و رفاه ضمن تشریح آغاز مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیک و افزایش ۱۲۰ هزار تومانی اعتبار یارانه (۵۲۰ هزار تومان) سه دهک اول درآمدی گفت: این اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی از دهم مرداد در حساب این دسته از مشمولان وجود دارد؛ اما شرط استفاده از آن، خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه به صورت کالا و از سبد اعلامی(۱۱ قلم کالا) است که هنگام خرید این رقم آزاد و باز می‌شود و مردم یک ماه فرصت استفاده از آن را دارند.

علیرضا عسگریان با حضور در شبکه خبر ضمن اعلام آغاز مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیک گفت: قرار است مبنای قیمتی سبد کالایی که شامل ۱۱ قلم اعلامی است، ثابت و با قیمت سال ۱۴۰۱ محاسبه شود. مقرر شده تورم سفره مردم توسط دولت جبران شود لذا مرحله جدید طرح در مرداد و شهریور ماه اجرا می‌شود که بر اساس آن ۱۲۰ هزار تومان به یارانه سه دهک اول درآمدی اضافه می‌شود که البته فرصتهایی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در صدد حفظ این سبد با نرخ سال گذشته و جبران افزایش قیمتهاست ادامه داد: با اجرای این طرح مواد مغذی مورد نیاز سلامتی مردم تامین می‌شود که شامل پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها می‌شود و استاندارد شده توسط انستیتو تغذیه‌ای ایران است. هدف این است تا مردم تحت هر شرایطی برای استفاده از این سبد گرایش پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید