محمود واعظی:

🔹معتقد بودم نباید مطالب سانسور شده برای دکتر روحانی برود به همین جهت من به بخش مطبوعات و معاونت مطبوعات اصرار می کردم که حتی مطالبی که بین مردم و در فضای مجازی یا در روزنامه‌ها بود بنویسند که ایشان بداند. کسی که به هر دلیلی می‌خواهد خودش تشخیص دهد که رییس جمهور یا فلان وزیر چه‌چیزهایی را بداند یا نداند معنی‌اش این است که تشخیص داده خودِ آن فرد نمی‌داند چه چیزی را باید بداند و نباید بداند.

🔹کارهایی را می‌کنند که دکتر روحانی را منفعل کنند، اما برعکس محبوبیت ایشان بیشتر می‌شود. در همین ایام دیدیم که هرجا خود آقای روحانی یا وزرایش رفتند مورد احترام بیشتری از سوی مردم قرار می‌گرفتند. اگر کسی ۲۵ میلیون رأی دارد و قبل و بعد از انقلاب خدمت کرده‌ است، نمی‌تواند نسبت به آن چه بر سر مردمش می‌آید بی‌تفاوت باشد.

🔹وقتی که آقای لاریجانی را رد کردند و دلایلش اعلام شد یکی از اتهامات این بود که ایشان با دولت همراهی می‌کردند. در صورتی که مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که سران سه قوه باید با هم همکاری نزدیکی داشته باشند تا مسائل کشور را با هم درک و حل کنند. یکی از موضوعات مهمی هم که در آن زمان مخالفین دکتر لاریجانی و دولت مطرح می‌کردند این بود که چرا رئیس مجلس اجازه داد برجام به تصویب برسد؟

🔹تلاش‌های زیادی در دوران ریاست جمهوری روحانی شد برای این‌که نشان دهند، دولت ناکارآمد است، ما آن زمان می‌گفتیم اصلا اخبار ۲۰:۳۰ و استفاده از برخی مجریان در شبکه افق و … برای این بود که دولت را ناکارآمد جلوه دهند.

🔹من فکر می‌کنم دیگر فراکسیونی به عنوان فراکسیون اکثریت در مجلس آینده نداشته باشیم. در اردوگاه اصول‌گرایان به احتمال بسیار قوی دو فراکسیون ایجاد خواهد شد و این‌جا مستقلین و معتدلین قطعا می‌توانند نقش ایفا کنند.

🔹دکتر روحانی معمولا در سخن گفتن شجاعت زیادی دارد، امروز هم دارد بهای همان شجاعت را می‌پردازد. این‌ که در مجلس خبرگان ردصلاحیت شد به نظرم بهای شجاعت در سخن گفتن و اظهارنظر کردنش است وگرنه علم او و صلاحیت مورد نیازش برای مجلس خبرگان، بارها تایید شده‌ بود.

دیدگاهتان را بنویسید