یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با نادیده گرفتن برخی «تحرکات غیرحرفه‌ای» نیروی دریایی این کشور در توقیف قانونی یک کشتی توسط سپاه پاسداران که به قاچاق نفت جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس مبادرت می‌کرد، این توقیف را تایید کرد.
در پی توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه، پایگاه خبری المانیتور گزارش داد که یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریای آمریکا در بحرین، در گفت‌وگو با این پایگاه خبری این توقیف را تایید کرد.

المانیتور در ادامه به ادعاهای این مقام ارتش آمریکا پرداخته و نوشت: “تیم هاوکینز” در ایمیلی به المانیتور در این باره گفت که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ۶ ژوئیه یک کشتی تجاری را که احتمالا در فعالیت‌های قاچاق نقش داشته و در حال عبور از خلیج فارس در آب‌های بین‌المللی بوده است به اجبار توقیف کرد.»

هاوکینز در ادامه نوشت: «نیروهای دریایی آمریکا تجهیزات دریانوردی را اعزام کرد تا به دقت وضعیت را رصد کنند. در نهایت، ارزیابی نیروهای دریایی فرماندهی مرکزی این بوده که شرایط این رخداد متضمن پاسخ فراتر نیست.»
این سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت که «نیروهای دریایی آمریکا برای صیانت از حقوق کشتیرانی در عبور و مرور دریانوردی قانونی در آب‌های پراهمیت خاورمیانه هوشیار و آماده‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید