واکنش ادعایی آمریکا درباره هشدار به زیردریایی این کشور در تنگه هرمز

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در واکنش به گزارش فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در خصوص هشدار به زیردریایی آمریکایی در تنگه هرمز مدعی شد که اطلاعات این گزارش غلط است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا که در آب‌های بحرین مستقر است با انتشار یک پیام در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به گزارش امروز (پنج‌شنبه) ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره هشدار به زیردریایی ایالات متحده در تنگه هرمز واکنش نشان داد.

امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز گفت که زیردریایی هسته‌ای آمریکا هنگام عبور از تنگه هرمز با هشدار نیروی دریایی، به روی آب آمد و مسیر خود را تغییر داد.

وی با اشاره به جزئیاتی از شناسایی و هشدار به زیردریایی آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که توسط زیردریایی تمام ایرانی و بومی «فاتح» رصد و شناسایی شد.

امیر دریادار ایرانی افزود: این زیردریایی آمریکایی تا حدودی به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک شده بود، از این‌رو هشدارهای لازم به زیردریایی داده شد و همراه یک اسکورت، مسیر خود را تغییر و راه خود را ادامه داد.

پس از انتشار این گزارش از سوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در پیام خود مدعی شد: ادعای ایران کاملاً نادرست است. زیردریایی آمریکا امروز یا به تازگی از تنگه هرمز عبور نکرده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در ادامه واکنش ادعایی خود افزود: این ادعا نشان دهنده اطلاعات نادرست بیشتر از سوی ایران است که منطقه را بی ثبات می‌کند. ناوگان پنجم ایالات متحده در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید