نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا گفت: جرم ما دفاع از حقوق زنان و کودکان است و به همین دلیل تحریم می شویم.
زهره الهیان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در تذکری شفاهی اظهار داشت: روز گذشته اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرد که در بین تحریم شدگان بنده و ۶ نماینده مجلس و برخی دیگر از وزرا حضور داشتیم؛ از این تریبون اعلام می کنم که این تحریم های کور، برای مردم ایران عادی شده و هیچ ارزشی ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم تصریح کرد: ملت ایران در شنبه تاریخی ۲۲ بهمن اعلام کردند که این تحریم ها هیچ اثری بر آنها ندارد، بنده با افتخار به عنوان یک خانم، پزشک و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی اعلام می کنم که جرم ما دفاع از حقوق زنان و کودکان است و به همین دلیل تحریم می شویم.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس یازدهم تصریح کرد: آخرین نامه ای که به دبیر کل سازمان ملل ارسال کردم، در زمینه محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ که در آن زنان و کودکان به شهادت رسیدند، بود.

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا یکم اسفند ۱۴۰۱ پنجمین بسته تحریمی علیه ایران را در تداوم حمایت از اغتشاشات اخیر تصویب کردند. در بسته تحریمی جدید، دو نهاد و ۳۲ شخصیت ایرانی، از جمله وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش، مقامات اطلاعاتی و نمایندگان مجلس به اتهام آن چه ارتباط با «سرکوب امنیتی معترضان» عنوان شده تحریم شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید