صادق زیباکلام نوشت: از این تأسف‌آورتر، در تمامی سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های‌تان حتی یکبار هم اشاره‌ای به حقوق فلسطینی‌ها نکردید. این درحالی بود که محور تمامی سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی که داشتید، بر روی «دمکراسی» و «حقوق مردم» تأکید می‌فرمودید.
واکنش صادق زیباکلام به سفر رضا پهلوی به اسرائیل

صادق زیباکلام در صفحه خود نوشت:

جناب پهلوی، سفر شما به اسرائیل از بسیاری جهات حائز اهمیت بود….. اما پشت‌کردن و سکوت باورنکردنی‌تان در قبال فلسطینی‌ها در طول این سفر، تأسف‌آور و غیر قابل قبول بود.

حتماً می‌دانند که بر طبق تصمیم تاریخی مجمع عمومی سازمان ملل در سال۱۳۲۷، سرزمین فلسطین به دو کشور اسرائیل و فلسطین تقسیم گردید. اولی بوجود آمده و دومی همچنان بعد از ۷۵سال در انتظار تولد است.

رهبران و شخصیت‌های بین‌المللی که به اسرائیل سفر می‌کنند، بصورت سمبلیک هم که شده، با رهبران فلسطینی دیدار می‌کنند؛ که یادآور برسمیت‌شناختن حقوق فلسطینی‌ها می‌باشد.

اما شازده متأسفانه هیچ تماس و مراوده‌ای با فلسطینی‌ها نداشتند. از این تأسف‌آورتر، در تمامی سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های‌تان حتی یکبار هم اشاره‌ای به حقوق فلسطینی‌ها نکردید. این درحالی بود که محور تمامی سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی که داشتید، بر روی «دمکراسی» و «حقوق مردم» تأکید می‌فرمودید.

جناب پهلوی، حضرتعالی برای ابراز همدردی و محکومیت تروریزم به دیدار خانوادۀ یهودی انگلیسی در کرانۀ غربی رفتید که دو دختر و مادرشان را در اقدامی تروریستی، که توسط فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد، از دست داده بودند…. اما شاهزاده حتماً می‌دانستند که در همان کرانۀ غربی، هزاران فلسطینی هم در نتیجۀ خشونت اسرائیلی‌ها کشته شده‌اند. آیا آن‌ها از دید شاهزاده واجد همدردی نبودند؟

آیا خانوادۀ فلسطینی «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار جوان تلویزیون «الجزیره»، که با شلیک مستقیم سربازان اسرائیلی کشته می‌شود، همچون آن خانوادۀ یهودی انگلیسی، واجد همدردی نبودند؟

جناب شاهزاده، شما باحترام هموطنان یهودی‌تان به زیارت «دیوار ندبه» رفتید. آیا هرگز تصور نکردید که به احترام هموطنان مسیحی و مسلمانتان به دیدار کلیسای مقدس محل تولد حضرت عیسی‌بن‌مریم(ع) و «مسجدالأقصی» هم می‌رفتید؟

دیدگاهتان را بنویسید