خوزه مورایس در نشست خبری پیش از بازی با ذوب‌آهن در مورد اظهارنظرهای مختلف پیرامون دیدار تیم‌های سپاهان و زنیت سن‌پترزبورگ روسیه گفت: زنیت باشگاهی قابل احترام در اروپاست و در رقابت‌های بین‌المللی این قاره شرکت می‌کند. زنیت از کشور روسیه است و شما درباره رابطه ایران و روسیه اطلاع دارید. فوتبال برای جلو رفتن است. بازی مقابل زنیت نشان می‌دهد در دنیا تنها نیستیم و می‌توانیم همه کنار هم باشیم.

وی با اشاره به دوران حضور خود در کشور کره جنوبی گفت: تیم یوونتوس به کره جنوبی دعوت شده بود و من مربی تیم منتخب لیگ کره بودم. همچنین همراه با رئال مادرید، چلسی و اینتر، بازی‌های دوستانه‌ای در کشورهای مختلف داشتیم.

سرمربی سپاهان در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: خوشحالم مقابل تیمی از کشور دیگر قرار می‌گیریم و شرایطی برای هواداران و بازیکنانی که چنین موقعیتی نداشتند، ایجاد می‌شود تا بازی مقابل تیم‌های اروپایی را ببینند. فوتبال فقط برای ما نیست و باید خودخواهی را کنار بگذاریم. اجازه بدهیم فوتبال برای مردم باشد.

مورایس درباره اعتراض مربیان تیم‌های مختلف به داوری اظهار داشت: انسان اشتباهاتی می‌کند و ما همیشه خوشحالی خودمان را نشان نمی‌دهیم. خیلی‌ها ناراحتی خودشان را بروز می‌دهند و من به حس آنها احترام می‌گذارم. من اعتراض نمی‌کنم؛ حداقل به‌صورت رسمی. کسانی روی نیمکت هستند که در طول مسابقه بازی اعتراض می‌کنند. اجازه بدهید بیشتر مثبت فکر و خدا را شکر کنیم که زنده و سالم هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر مربی سپاهان نبود، در بحبوحه لیگ برتر موافق چنین دیداری بود یا خیر، تصریح کرد: خیلی خوشحال می‌شوم چنین چیزهایی پیش‌بینی شود و بازی عقب بیفتد. همانطور که گفتم، این بازی برای مردم و موقعیتی برای بازیکنان و رابطه میان کشورهاست. مشکلی با این مسئله ندارم و خوشحال می‌شوم چنین دیدارهایی برای سایر تیم‌ها تدارک دیده شود تا من هم این بازی‌ها را در ورزشگاه تماشا کنم.

وی خاطر نشان کرد: انتظار دارم صلح داشته باشیم، کنار هم پیش برویم، فوتبال کشور را ارتقا بدهیم و به تصمیماتی که گرفته می‌شود، افتخار کنیم تا در جامعه و فوتبال پیشرفت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید