وحید هروآبادی روحانی منتقد با حکم دادگاه ویژه روحانیت به صورت دائمی خلع لباس شد. او هماکنون دوران حبس خود در زندان اوین را می‌گذراند.

وحید هروآبادی

رویداد۲۴وحید هروآبادی، روحانی منتقدی که به دلیل نوشته‌های اعتراضی خود به زندان محکوم شده بود، جهت گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین تهران منتقل شد. مریم جعفری آذرمانی همسر هروآبادی روز سه‌شنبه ۲۹ آذر در توییتر خود نوشت «همسرم وحیدهروآبادی به خلع دائم لباس روحانیت و سه سال و شش ماه حبس محکوم شد که دست‌کم دو سال آن قابل اجراست و امروز برای تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.»

همسر هروآبادی همچنین خبر داده «این محکومیت برای سه پرونده قبلی اوست و پرونده چهارمش مربوط به زنده‌یاد مهسا امینی در دادیاری در جریان است»

وحید هروآبادی خرداد امسال هنگام خروج از مرز بازرگان دستگیر شد در حالی که پیش از آن قرار بود به اتهام «توهین به رهبری، نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه شود. یکی از اتهامات هروآبادی «عدم رعایت شئون روحانیت از طریق دستفروشی با لباس روحانیت» بوده است.

خلع لباس دایمی وحید هروآبادی، روحانی مدافع حجاب اختیاری

بیشتر بخوانید: همه روحانیونی که خلع لباس شده‌اند/ از آیت الله شریعتمداری تا حسن آقامیری

وحید هروآبادی نخستین روحانی نیست که در جمهوری اسلامی خلع لباس شده است؛ پیش از او چهره‌هایی همچون آیت الله سیدکاظم شریعتمداری، حجت الاسلام احمد منتظری، حجت الاسلام محمدرضا نکونام، حجت الاسلام محمد نوری، محسن کدیور، حسن یوسفی اشکوری و سیدحسن آقامیری با حکم دادگاه ویژه روحانیت خلع لباس شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید