مرتضی زبردست

صبح کله سحر بلند شدن از خواب خوش بهاری کار آسانی نیست ولی آن هایی که از تخت خواب دل می کَنند، آبی به صورت زده و راهی قرارگاه ورزشی می شوند به حظ وافر ورزش در هوای تقریبآ سالم پارک ها و بوستان های کشور می رسند.
سحرخیزان شرکت تام ایران خودرو روز پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه برنامه پیاده روی خود را از پارکینگ پارک پردیسان شروع و در حین گذر از سرازیری و سربالایی های این مجموعه به گپ و گفت با یکدیگر پرداختند.
چگونگی حفظ کارایی عضله های بدن، فواید کار با وزنه، طناب زدن، نرم دوی، داشتن رژیم غذایی مناسب، خواب و استراحت کافی و دیگر ملزومات زندگی سالم، محور این گفت و شنودها بود تا جایی که رسیدیم به ۹۹ سالگی آنتونی کوئین، هنرپیشه مطرح آمریکایی که در طول فعالیت هنری خود جوایز متعددی از فستیوال های مهم بین المللی منجمله دو جایزه معتبر اسکار دریافت کرده است.
کسانی که مختصر اطلاعاتی از حوزه های هنری خصوصآ جوامع بی بند و بار آمریکایی و اروپایی دارند می دانند آن ها اغلب هیچ منع و محدودیتی در کارهایشان ندارند ولی با این وصف بعضا مراقب سلامت و تناسب اندام خود هستند و به همین دلیل هنوز کلینت استوود در سن ۹۴ سالگی توأمان بازی و کارگردانی می کند!
این بحث از آن جهت مهم تلقی می شود که زندگی سالم و حفظ سلامتی تحت هر شرایطی در هر نقطه جهان بیش ترین قدر و قیمت را دارد و خوش بختانه بسیاری از مردم کشورمان اعم از بانوان، آقایان، دخترها، پسرها، شرکت ها، مؤسسات بزرگ و کوچک، شهرداری ها، دانش آموزان و دانشگاهی های ما هم طی سال های اخیر تمایل بیش تری به ورزش پیدا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید