مرتضی زبردست

برنامه ورزشی مدیران شرکت تان ایران خودرو روز پنج شنبه یازدهم خرداد ماه نیز ادامه یافت و همکاران رأس ساعت ۶ صبح با تعدادی کمتر به دلیل تعطیلات اخیر و سفرهای برون شهری در مرکز تفریحی، ورزشی باملند حضور یافتند.
پیاده روی دور دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس و استفاده از هوای تقریبآ پاک صبحگاهی، بدن ها را از خواب بهاری کاملأ بیدار و صحبت های میان برنامه به دیدار فینال فوتبال حذفی باشگاههای کشور بین سرخابی های تهران کشیده شد.
تحلیل های متفاوت، نشان از آگاهی مدیران صنعتی به زیر و بم های ورزش و مشخصا فوتبال داشت، یکی برتری پرسپولیس نسبت به استقلال را تفاوت فنی و روحی دروازه بان های دو تیم عنوان کرد، دیگری کارکرد بهتر هافبک های سرخ ها را دلیل پیروزی پرسپولیس می دانست، سومی علت باخت آبی ها را به مصاحبه های سطحی و تکراری آن ها ربط می داد و نهایتأ مهندس ایمان احتشام، قائم مقام شرکت تام ایران خودرو گفت: تا روزی که مدیران، مربیان، بازیکنان و تماشاگران ورزش ما ظرفیت و پذیرش بُرد و باخت های ورزشی را نداشته باشند از جایی که هستیم تکان نخواهیم خورد.
اگر مسوولان فوتبال به اصطلاح حرفه ای ما، راه حلی برای این مسائل ابتدایی پیدا نکنند چرا باید توقع داشته باشیم فردا در رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا مقابل تیم های ژاپن، کره، چین، استرالیا، عربستان و دیگر مدعیان قهرمانی، حرف اول را زده و روی سکوی اول قهرمانی قرار گیریم؟
وقتی مدیران شرکت تام به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو قادرند با تأسیس سالن چند منظوره و سالن مجهز بدن سازی برنامه منظم تمرینی برای پرسنل مرد و زن این مجموعه همچنین فرزندان آن ها داشته باشند چگونه است که مسوولان تعدادی از فدراسیون ها و مدیران برخی از باشگاههای ما همواره ناله نداری سر داده و از کم و کاستی ها شکایت می کنند، ورزش حرفه ای اگر درآمدی فراتر از هزینه های خود نداشته باشد چه توجیهی برای ادامه حیات صوری آن وجود دارد؟
خیلی از باشگاههای ما از بودجه دولتی یا به روایت بهتر از جیب مردم در شرایط اقتصادی سخت امروز هزینه می کنند و خروجی آن هم بعضا قابل قبول نیست، اگر ده درصد بودجه ورزش قهرمانی به ورزش همگانی، استعدادیابی و زیر ساخت های ورزشی اختصاص داده شود اثرات آن به مراتب بیش از توجه صرف به پرداخت های میلیاردی و حاتم بخشی های آن چنانی است.

دیدگاهتان را بنویسید