#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

٢٨ اردیبهشت ١٣٧٩

🔹دکتر علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. گزارشی از وضع نهایی صندوق‌های بازشماری‌شده آرای تهران گفت و سناریوهای متفاوتی که برای تصمیم مطرح است و تعداد آرا در شورای نگهبان.

🔹آقای [امیر] تهرانی [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گفت، دولت پیش‌نویس طرحی برای ایجاد شورای عالی جهت هماهنگی اُرگان‌ها تهیه کرده که بسیاری از اختیارات رهبری را محدود می‌کنند؛ وزارت اطلاعات مخالفت دارد.

🔹اخوی محمد [رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی] آمد. گفت، آقای [غلامحسین] کرباسچی، معلوم نیست که از تعطیلی روزنامه‌اش ناراضی باشد؛ چون مشی او این بوده که او را در جریان تند دوم خرداد ببینند و با تعطیل‌شدن روزنامه‌اش، به این هدف رسیده است.

🔹شب آقای [غلامحسین] محسنی‌اژه‌ای [دادستان دادگاه ویژه روحانیت] آمد. توضیحاتی در مورد جریان توقیف مطبوعات و بازداشت‌ها و کمبود نیروی لازم برای بازجویی و تهیه مطالب توضیحی و عدم همکاری وزارت اطلاعات داد. گفت، آقای اکبر گنجی در زندان گریه می‌کند.

🔹حکم ضاربان ترور آقای [سعید] حجاریان اعلان شد؛ [سعید] عسگر، ۱۵ سال زندان و سه نفر بعدی، ۱۰ سال و کمتر و سه نفر هم تبرئه، ولی رضایت دوم خردادی‌ها را جلب نکرده و آنها کیفر شدیدتر می‌خواهند. هنوز شکایتی از آقای حجاریان هم نرسیده و این کیفر عمومی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید