شمار مخالفان سجادی از همان ابتدا هم چشمگیر و سه رقمی بود و او در دوره ۲۳ماهه وزارتش، نه تنها نتوانست تعداد آنها را کاهش دهد، بلکه هر روز به شمارشان افزوده شد، تا جایی که سه بار از مجلس کارت زرد گرفت و سرانجام عمل جراحی طحال باعث شد راهی خانه شود.

حمید سجادی یک ماه مانده به دو سالگی حضور در جایگاه وزیر ورزش و جوانان، رسما استعفا کرد.

همان گونه که چند روز پیش در تابناک گزارش داده بودیم که وزیر ورزش با توجه به کارنامه خود و فشار نمایندگان مجلس بزودی کنار می‌رود، همین اتفاق رخ داد و به نظر می‌رسد، در راس دولت تمایلی به ادامه حضور سجادی در کابینه نبود.

وزیر ورزش در ادامه روند درمان به علت آسیب دیدگی طحال که در سانحه سقوط بالگرد در کرمان رخ داد، دوباره تحت جراحی قرار گرفته و با شرایط جسمی وی، عملا ادامه کار پرحجم و پرفشار برایش مقدور نبود.

سجادی ملی‌پوش اسبق دوومیدانی ایران و قهرمان پرآوازه دوهای استقامت قاره آسیا، سوم شهریور ۱۴۰۰ با کسب ۱۶۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع توانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ورزش دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز نماید.

شمار مخالفان او از همان ابتدا هم چشمگیر و زیاد بود و او در دوره ۲۳ماهه وزارتش، نه تنها نتوانست تعداد آنها را کاهش دهد، بلکه هر روز به تعداد آنها افزوده شد، تا جایی که سه بار از مجلس کارت زرد دریافت کرد و توضیحاتش در صحن قانع‌کننده‌ نبود.

سجادی در دوران حرفه‌ای ورزش در رشته دوومیدانی ده مدال آسیایی را از آن خود کرده و در دوهای ۱۵۰۰ متر، سه هزار متر، پنج هزار متر و ۱۰ هزار متر توانسته رکوردهایی را به ثبت برساند و یکی از معدود ورزشکارانی است که به بالاترین رده مدیریت اجرایی یعنی وزارت رسید.

او مدتی در باشگاه ورزشی سایپا و سال‌ها نیز در موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش به مدیریت پرداخت و عضو شورای شهر هم شد.

پس از حادثه بالگرد حامل وزیر ورزش و همراهان که بعدازظهر ۴ اسفند ۱۴۰۱ در جریان سفر به شهرستان بافت کرمان و هنگام فرود در مجموعه ورزشی این شهرستان رخ داد، بحث استعفای سجادی به علت ناتوانی جسمی برای ادامه فعالیت در این وزارتخانه قوت گرفت اما او با اصرار اطرافیانش در مسند ماند ولی طی دوماه اخیر فشار برای عزل یا استیضاح او بالا گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید