رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: مسئله گوشت بستگی به تصمیم دولتمردان دارد. دام باید وارد شود و علوفه آن هم تامین شود. با توجه به جنگ اوکراین، تامین نهاده ‌ها از اوکراین مشکل شده است. نهاده کم وارد می ‌شود و در دو سال گذشته هم خشکسالی بر وضعیت دام داران تاثیر گذاشته است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران درباره علت گرانی و کمبود گوشت قرمز گفت: کمبود را باید در بحث دام بررسی کنیم، دام زنده عرضه کمی دارد، علت گرانی گوشت عرضه کم دام است. در دو سال گذشته به علت خشکسالی دام های مولد ما راهی کشتارگاه شدند و علوفه هم گران بود و دامدارها دام را به کشتارگاه دادند.

وی در ادامه در رابطه با احتمال واردات گوشت اشاره کرد: با توجه به اینکه تصمیماتی در وزارت جهاد کشاورزی برای واردات گرفته شده است، شاید بتوانند بازار را مدیریت کنند. تجار هم موافقت کرده اند که گوشت وارد کنند تا در ماه های آینده دچار مشکلات گرانی بیشتر نشویم. احتمال عرضه بیشتر نیز وجود دارد. در غرب کشور خیلی از کشاورزان با رویش خوبی مواجه شده اند و مشغول حاصل برداری اند و به علت ارزان شدن جو و کاه دام ها را حفظ کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید