رحیم رحیم زاده

ویتال هاینن به طور غیر منتظره از مربیگری تیم ملی والیبال زنان آلمان کناره گیری کرد. جانشین این بلژیکی ٬ الکساندر وایبل Alexander Waib می باشد که تا پایان آگوست(۱۱ شهریور سال جاری) سرمربی باشگاه Dresdner SC بوندسلیگا خواهد بود.فدراسیون والیبال آلمان نیز روز جمعه (۱۹ آوریل ۲۰۲۴) اعلام کرد که برنامه خدمت در دو شغل برای پس از تابستان برنامه ریزی نشده است.
هاینن از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به عنوان مربی تیم مردان آلمان فعالیت کرد. در ابتدای سال ۲۰۲۲ به DVV بازگشت. هاین در دو سال گذشته مراقب تیم ملی بود. ظاهراً این مرد ۵۴ ساله در شرف انتقال به چین است.
یارومیر زاکریچ، مدیر ورزش فدراسیون والیبال آلمان (والیبالیست سابق)، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فسخ قرارداد ، گفت: “ویتال در دو سال گذشته بسیار خوب کار کرده و به پیشرفت تیم ادامه داده است. ما از تصمیم او بسیار متاسفیم .”
وایبل: ” نماینده کشورم بودن رویا و افتخار من” است
وایبل از سال ۲۰۰۹ سرمربی تیم والیبال زنان درسدن بود و با آنها چندین بار قهرمان آلمان شد و جام DVV را بدست آورده .این مربی ۵۶ ساله اهل اشتوتگارت است .او همچنین سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال بود.
وایبل از باشگاه خود به خاطر انجام تعهداتش در کوتاه مدت تشکر کرد. او تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ با DSC قرارداد دارد.از این بیانیه مشخص نیست که آیا وایبل پس از تابستان به درسدن باز خواهد گشت یا اینکه دوست دارد سرمربی تیم ملی بماند.
وایبل گفت: «البته این پیشنهاد بسیار غافلگیر کننده بود.همیشه رویای من این بود که مربی تیم ملی در آلمان باشم، برای من افتخار است که بتوانم نماینده کشورم باشم.”
البته «پیشنهاد فوق العاده غافلگیرکننده بود. همیشه رویای من این بود که مربی تیم ملی آلمان باشم، برای من افتخار است که بتوانم نماینده کشورم باشم.وایبل گفت:با این حال، ابتدا باید با همسرش صحبت می کرد. ما سه فرزند داریم، بنابراین باید خیلی چیزها را سازماندهی کرد. این مربی همچنین از باشگاهش تشکر کرد که این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن برای من فراهم کرد، گفت: بسیار سپاسگزارم که راه حلی پیدا کردیم.
آینده درسدن هنوز روشن نشده است
او همچنین از باشگاهش به خاطر فداکاری در کوتاه مدت تشکر کرد.
از این بیانیه مشخص نیست که آیا وایبل پس از تابستان به درسدن باز خواهد گشت یا اینکه دوست دارد سرمربی تیم ملی بماند.Waibl تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ (۹ تیر ماه ۱۴۰۵)با DSC قرارداد .تیم ملی از شنبه هفته جاری خود را برای بازی های پیش رو در لیگ ملت ها آماده می کند.با کسب پیروزی در بازیهای لیگ ملت ها ٬ تیم ملی آلمان می تواند مقام خود در رده بندی جهانی را بهبود بخشد.تیم ملی والیبال آلمان بلیط ورود مستقیم به المپیک را از دست داد. این امر کسب جواز المپیک برای بازی های پاریس در تابستان را ممکن میسازد.برای بازی‌های پاریس در تابستان ممکن می‌سازد. تیم DVV بلیط مستقیم را از دست داد. وایبل اعتراف کرد که موقعیت شروع دشوار بود، اما تاکید کرد: ما همچنان می خواهیم المپیک را ممکن کنیم. پ

دیدگاهتان را بنویسید