رییس فدراسیون والیبال که جای سرمربی، مربی و آنالیزور تیم؛ چهار مدیری که هیچ نقشی در تیم نداشتند را با میلیاردها تومان خرج به ایالات متحده فرستاد، اکنون جای پاسخ به تعداد ویزای درخواست شده از سفارت آمریکا بی محابا به کادرفنی تیم ملی حمله می‌کند.

تنها چند ساعت بعد از اتمام مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ و پیش از آن‌که فدراسیون والیبال ایران جوابی قانع کننده به تعداد نفرات درخواست‌شده در فهرست ارسالی برای ویزای آمریکا ارائه دهد،‌ داورزنی رییس بازنشسته فدراسیون والیبال می‌گوید «نمی‌توان نقایص تیم ملی را نادیده گرفت و کادرفنی تیم ملی والیبال قطعا تقویت خواهد شد.»

نابودی تضمینی تمام چربی‌های شکم و پهلو بدون رژیم و عوارض!
تیم ملی والیبال با ۱۰ باخت و دو پیروزی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را در حالی به پایان رساند که در حداقل پنج بازی پنج گیمه به باریکی مویی با پیروزی فاصله داشت و شاید هر کدام از این پنج مسابقه می‌توانست سرنوشت ایران در لیگ ملت‌ها تغییر دهد.

تیم ملی والیبال در هفته پایانی لیگ ملت‌ها از چهار مسابقه خود سه بازی را سه بر دو واگذار کرد تا نبود بازیکن کلیدی مثل امین اسماعیل نژاد که بر اساس کم‌کاری فدراسیون و شیطنت و فرصت‌طلبی آمریکایی‌ها ویزا نگرفت، نمایان‌تر از قبل شود.

فدراسیون والیبال در حالی که بهروز عطایی، محمود افشاردوست، و حسین خوریانی به ترتیب سرمربی، مربی و آنالیزور تیم ویزای آمریکا را دریافت نکردند؛ وحید مرادی ، تقوی، اسلامی و احمدی‌نیا چهار مدیری که هیچ نقشی در تیم نداشتند را با میلیاردها تومان هزینه بیت‌المال به آمریکا فرستاد و اکنون به جای پاسخ به این سوال که چرا و چگونه این مدیران را راهی ینگه دنیا کرده و اصلا در مجموع برای چند نفر از سفارت آمریکا درخواست ویزا شده بود؟ بی محابا به کادرفنی تیم ملی حمله می‌کند و می‌گوید این ترکیب نیاز به تقویت دارد.

این سفر در شرایطی صورت گرفته که نتایج بازی‌های ایران در این هفته قرار نبود حساب شود و مشخص نیست همراهان پرشمار چرا و با هزینه کدام نهاد راهی سفر آمریکا برای مسابقات تشریفاتی شده‌اند؟

فدراسیون والیبال زیر فشار افکار عمومی ابتدا فهرستی ۲۵ نفره از کاروان اعزامی ایران به آمریکا منتشر کرد. فهرستی که در آن به حضور معنوی‌نژاد قدرتی زن خط خورده‌ی تیم و علی اکبری آنالیزور دوم تیم در ایالات متحده اشاره شده بود که چنین موضوعی صحت نداشت. بعد از آن در بیانیه‌ای متناقض فهرستی ۲۴ نفره منتشر شد که درآن به حضور حداقل چهار مدیر فدراسیون در آمریکا اذعان شده است.

فهرست اعلام شده از سوی فدراسیون والیبال نه تنها کامل نیست، که اکنون و بعد از پایان مسابقات ایران می‌توان از رییس فدراسیون و همچنین مدیر روابط عمومی و شاید خصوصی آن پرسید آقای کسری غفوری مدیر اسبق کمیته والیبال ساحلی و از مدیران دولتی که اکنون تقریبا هیچ سمتی در فدراسیون والیبال ندارد چرا و چگونه به آمریکا اعزام شده؟ باید به مردم پاسخ داده شود که غفوری مدیرعامل سابق فولاد خراسان که چندی پیش از این سمت کنار گذاشته شد چطور و چرا راهی سفر آمریکا شد؟

نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ با توجه به تغییر نسل و کنار رفتن بدنه اصلی تیم ملی خیلی دور از انتظار نبود. شاید اگر باخت های سه بر دو برابر کوبا، بلغارستان و آرژانتین با پیروزی عوض می‌شد و یا ایران برنده بازی پنج گیمه برابر لهستان و هلند ‌می‌بود، منتقدان امروز تبدیل به تمجید کنندگان عطایی، طلوع کیان و کادر فنی ایرانی تیم می‌شدند.

آن‌هایی که امروز جای آنکه از داورزنی و فدراسیون اش بپرسدند چرا به جای تدارکات و افزایش تمرکز تیم ، هم و غم‌تان گرفتن ویزا برای امثال غفوری بود، به کادر فنی حمله می‌کنند، تا حدودی همان بازی دلخواه فدراسیون داورزنی را دنبال می‌کنند. فدراسیونی که جای پاسخ به سوالات واضح لجستیکی، به دنبال قربانیان فنی برای فرار از مهلکه می‌گردد.

آقای داورزنی؛ اگر کادرفنی والیبال نیاز به بازنگری دارد، در کادر مدیریتی و ریاست فدراسیون هم احتیاج مبرم به تغییرات فوری لمس می‌شود و قبل از هرچیز باید ابعاد ویزاگیت در والیبال برای مردم روشن شود‌.

دیدگاهتان را بنویسید