دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد، پاداش سرمربیان مدال آور معادل بالاترین مدال کسب شده توسط ورزشکاران محاسبه می‌شود.

مناف هاشمی در مورد جلسه هیات اجرایی بیان کرد: بین هشت تا ۱۰ موضوع مطرح شد. اعضای هیات اجرایی تاریخ مجمع را به رییس کمیته ملی المپیک تفویض کردند و تاریخ مجمع یک یا دو ماه تاخیر دارد چون باید گزارش مالی حسابرس ۴۵ روز قبل از مجمع به دست اعضا برسد. اگر گزارش حسابرس تا ۲۰ روز آینده برسد، مجمع سالیانه بعد از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود.

وی در خصوص پاداش مدال آوران در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم در خصوص مباحث مربوط به پاداش‌ها بود. پاداش سرمربیان مدال‌آور معادل بالاترین مدال کسب شده توسط ورزشکاران محاسبه می‌شود. برای مثال اگر در یک رشته یک ورزشکار نقره و یکی طلا گرفت، معادل بالاترین رنگ مدال هم برای سرمربی در نظر گرفته می‌شود. همچنین مصوب شد رئیس فدراسیون‌های مدال‌آور نیز همین میزان پاداش را دریافت خواهند کرد. این دو بند در گذشته نبوده و انگیزه زیادی برای مربیان و روسا خواهد بود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چه مقدار بودجه از سمت کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: قرار بود ما ۱۵۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها بپردازیم. از دولت تشکر می‌کنم کمک‌های خوبی را در این چهار ماه به ما داشتند. ما چهار مرحله به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم که بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. درصد پرداخت ما زیر ۶۳ درصد بوده است.

او افزود: بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی قرار بود به فدراسیون‌ها پرداخت کنیم تا الان بالای ۱۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم و دولت خیلی کمک کرده است. قبل از بازی‌های آسیایی به رشته‌هایی که در این بازی‌ها حضور دارند، معادل صددرصد بودجه‌شان را پرداخت می‌کنیم. این اتفاق خوبی است و از فدراسیون‌ها خواهش می‌کنیم که این بودجه صرف بازی‌های آسیایی شود. سه رشته المپیکی کشتی، تکواندو و وزنه برداری بیشترین مبلغ بودجه را گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید