در ایام دهه فجر سال ۱۴۰۱ گفت و گوی برنامه «حضور» با محمدرضا باهنر منتشر شد. باهنر طی آن برنامه مطالبی را در خصوص دستور آزادی افراد اسیدپاش به زنان توسط دادستان وقت کل کشور آیت الله سید محمد موسوی خوئینی ها مطرح کرده بود..

اکنون فرزند ایشان در پاسخی به این ادعاها پاسخ داده است که متن کامل آن در پی می آید:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ

« مؤسّسه‌ تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» و پایگاه خبری «جماران» با مهندس «محمّدرضا باهنر» گفت‌وگویی کرده‌اند که نسخه‌ی صوتی و تصویری آن در فضای مجازی، دستیاب و نسخه‌ی مکتوب آن در ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ و در پایگاه خبری «جماران» منتشر شده است. موارد سوء تعبیر، خطای تاریخی، تحریف یا اتّهام‌زنی در این گفت و گو کم نیست.

آقای باهنر، در این مصاحبه گفته‌اند: «آن موقع، تعدادی از جوان‌های به اصطلاح حزب‌اللّهی درخیابان ولی‌عصر(عج)، به صورت چند خانم بی‌حجاب اسید پاشیده بودند و آقای ناطق نوری(وزیر کشور) این جوان‌ها را بازداشت کرده بود. آقای خوئینی‌ها – که حالا اصلاح‌طلب شده‌اند – به وزیر کشور گفته بود که چرا اینها را بازداشت کرده‌ای؟ من دادستان هستم و باید دستور آزادی‌شان را بدهی. اینها حزب اللّهی هستند و به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند. »

۱. آیت‌الله «سیّدمحمّد موسوی خوئینی»، از سوی امام خمینی(رض) به سِمت «دادستان کلّ کشور» و عضویت در «شورای عالی قضایی» منصوب شدند. مدیریت دستگاه قضایی بر عهده‌ی «شورای عالی قضایی» بود و دادستان کلّ کشور، نه مسئولِ دستگیری یا آزادیِ اشخاص بود و نه چنین اختیاری داشت. آقای باهنر پس از سه دهه حضور در قوّه‌ی قانون‌گذاری، نباید از این نکته غفلت می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید