روزنامه هفت صبح نوشت:

🔹نزدیک به ٧٠٠ دانشجوی ایرانی مدت‌هاست که منتظر صدور ویزای دانشجویی از طرف آمریکا مانده‌اند. بعضی از آنها حدود شش ماه و بعضی حتی نزدیک به دو سال است که منتظرند ویزای آنها صادر شود و مراحل اداری آن به پایان برسد. آنها از دانشگاه‌های این کشور در مقاطع و رشته‌های مختلف پذیرش گرفته‌اند و به بعضی از آنها فاند و بورس تحصیلی هم تعلق گرفته، اما هنوز پاسخی از اداره مهاجرت آمریکا دریافت نکرده‌اند.

🔹مشکل برای این دانشجویان آنقدر بالا گرفته که از طریق ایرانیان ساکن آمریکا هم با یکی از سناتورهای این کشور تماس گرفته شد ولی به نتیجه نرسید. بسیاری از این دانشجویان در جریان دریافت ویزای آمریکا از شغل خودشان استعفا دادند، خانه خود را فروخته‌اند و آماده سفر شده‌اند.

🔹حالا به دلیل این بلاتکلیفی در دریافت ویزا، شروع تحصیلاتشان را برای چند ترم به تعویق انداخته‌اند و برای گروهی از آنها دیگر امکان به تاخیر انداختن ورود به دانشگاه وجود ندارد. علاوه بر خود این دانشجویان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و اساتیدی که در انتظار دانشجویان خود مانده‌اند هم در وضعیت معلقی به‌سر می‌برند.

🔹آنها در آستانه از دست دادن موقعیت‌هایی هستند که در این دانشگاه‌ها به عنوان محقق به دست آورده‌اند. برای عمومی کردن این ماجرا هشتگی در توئیتر به راه افتاده تا اطلاع‌رسانی بیشتری درباره آن به جریان بیفتد. درخواست دانشجویانی که این هشتگ را در توئیتر ترند کرده‌اند، این است که آمریکا رسیدگی به ویزای دانشجویان ایرانی را در اولویت خود قرار دهد و به صورت عادلانه به درخواست آنها رسیدگی کند.

🔹ویزایی که قرار است برای آنها صادر شود، از نوع «اف» و «جی» است که فعلا در مراحل اداری متوقف مانده است؛ مرحله‌ای که معمولا زمان خاصی برای آن اعلام نمی‌شود، اما معمولا بیشتر پرونده‌هایی که به این مرحله می‌رسند در ۶٠ روز یا کمتر به نتیجه می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید