🔹یک رسانه عرب زبان با اشاره به سخنرانی جمعه آینده دبیر کل حزب الله لبنان به واکاوی آن پیش از ایراد آن پرداخته است.

🔹رای الیوم نوشت: دبیر کل حزب الله لبنان هفته گذشته از رهبران مقاومت فلسطین خواست که توجه جدی به لحظه ای که تصمیم به اظهارنظر رسانه ای برای جهان عرب می‌کند باشند که لحظه ای تعیین کننده برای جواب دادن به پرسش‌های حماس و جهاد اسلامی خواهد بود که به طور مشخص حزب الله چه زمانی به نبرد ملحق خواهد شد؟

🔹رهبران حماس این سیکنال را به مفهوم این می‌دانند که حزب الله برنامه و اقدام مشخص دارد، اما جزئیات آنرا فاش نمی‌کند به ویژه نصرالله در دیدار هفته گذشته خود با «زیاد النخاله و صالح العاروری» اعلام کرد: «با شما در قلب نبرد و در هر شرایطی هستیم».

🔹به نظر می‌رسد که بحث داغی میان رهبران حماس درباره موضع حزب الله جریان دارد، اما حزب الله از رهبران مقاومت خواسته که اصرار و عجله نکنند زیرا هر نبردی زمان خاص خود را دارد. در میان سیاستمداران مقاومت ظاهرشدن نصرالله در سخنرانی تلویزیونی ممکن است اشاره بارزی برای درگیری حزب الله در معنایی متفاوت و گسترده‌تر در جنگ علیه اسرائیل باشد.

🔹مرکز روابط عمومی حزب الله از سخنرانی نصرالله در روز جمعه خبر داده است. مقاومت فلسطین نمی‌داند که چرا حزب الله روز جمعه را برگزیده است و نمی‌داند که از صبح دوشنبه تا جمعه چه رخ خواهد داد.

🔹محافل حزب الله به رهبران حماس اطمینان داده اند که حزب الله در بطن درگیری است و هرگز مقاومت فلسطین را رها نخواهد کرد و صرف نظر از تعویق در دامنه عملیات تصمیم بر عدم اجازه به شکست حماس است.

🔹این رسانه در پایان نوشت: نصرالله چه خواهد گفت؟ چرا جمعه؟ چه رخ داده و چه چیزی باید تا جمعه رخ دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید