🔹کسب‌وکار جوراب‌بافی به عنوان یک شغل سود‌آور شناخته شده است. هزینه راه‌اندازی این کسب‌وکار اغلب کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان است و حتی در انباری یا پارکینگ یک خانه هم می‌شود کار را راه انداخت. البته برخلاف آنچه از سودهای کلان جوراب‌بافی گفته می‌شود، اوضاع آنقدرها هم رویایی نیست.

🔹به‌طور متوسط اگر شما یک دستگاه جوراب‌بافی داشته باشید، ماهی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان سود خالص خواهید داشت. البته اگر بخواهید ۲۴ ساعته کار کنید، اوضاع می‌تواند خیلی بهتر از اینها باشد. پول در آوردن از صنعت جوراب‌بافی ارتباط مستقیمی با کیفیت تولید، نوآوری در طرح و رنگ و نحوه عرضه به بازار دارد. اگر تازه‌کار هستید باید بتوانید با جرات با رقبای چینی و ایرانی روبه‌رو شوید و حرفی برای گفتن داشته باشید.

🔹متوسط قیمت هر عدد جوراب ایرانی ساده این روزها ۴۰ هزار تومان است. جوراب‌های پشمی با طرح‌های خاص ممکن است تا ۱۲۰ هزار تومان هم فروخته شوند. متوسط سود خالص بابت هر عدد جوراب بین سه تا پنج هزار تومان است. هزینه اولیه‌ای که برای راه‌انداختن کسب‌وکار جوراب‌بافی نیاز دارید، حدودا ۳۵۰ میلیون تومان است. البته این قیمت مربوط به وقتی است که دنبال خرید دستگاه‌های چینی باشید.

🔹ایجاد کسب‌و‌کار جوراب‌بافی حتما نیازی به کارخانه یا تولیدی ندارد. برخی از کسانی که دست به تولید جوراب زده‌اند، کار خود را در اتاقی خالی یا یک انباری نسبتا کوچک در خانه آغاز کرده‌اند. اما اگر به‌طور کلی بخواهیم هزینه‌های خرید دستگاه برای شروع کار را در نظر بگیریم، به یک سرمایه ۳۴۰ تا ۳۶۵ میلیون تومانی نیاز خواهید داشت./

دیدگاهتان را بنویسید