دبیرکل حزب مؤتلفه در گفت‌وگو با روزنامه قدس:

🔹نماینده‌ یا داوطلب انتخابات می‌گوید چرا من را به خاطر التزام نداشتن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت کرده‌اند؟ از او باید پرسید وقتی‌ وارد مجلس شدی چه داشتی و الان چه داری، ماشینت چه بود و الان چیست؟ خانه‌ات کجا بود و حالا کجاست. بعد از نمایندگی بچه‌هایش در خارج زندگی می‌کنند یا کسب‌وکارهای آن‌چنانی دارند؛ خب از کجا؟

🔹ما نمی‌گوییم فرزندان نمایندگان یا وزرا کاسبی نکنند، اما مثلاً شرکت فرزند فلان نماینده یک‌مرتبه قرارداد مقاطعه فلان پروژه مهم را به سفارش پدر نماینده‌اش می‌گیرد؛ این را باید عوض کنیم، چون نماینده‌ای که در جیبش باز است، دهانش بسته است.

🔹الان شاید ۱۰جریان و گروه با اسامی مختلف در تهران کار می‌کنند و می‌خواهند فهرست ۳۰ نفره بدهند. خب بدهند. همه که جمع هم بشوند می‌شود ۳۰۰ نفر. در تهران ۲هزارو۵۰۰ نامزد تأیید صلاحیت شده‌اند. حالا شاید در بررسی اعتراض‌ها بشود ۳هزار نفر، اما فقط ۳۰ نفر می‌توانند به مجلس بروند.

🔹آقای الله‌کرم می‌گوید باید پادگانی و باقدرت و ضربت عمل کنیم و چون در مؤتلفه و شورای وحدت و شورای ائتلاف این خواسته او شکل نمی‌گیرد، می‌رود رزما را شکل می‌دهد. آقای بذرپاش به همین روش شریان را درست می‌کند و آقای رائفی‌پور می‌گوید تشخیص من درست‌تر است و مصاف را راه‌اندازی می‌کند، آقای چمران گمان می‌کند هنوز جمنا به قوت و اساس خود باقی است و هنوز رئیس جمناست درحالی‌که جمنایی باقی نمانده است.

🔹آقای قالیباف مبنا را تشکیل داده و ۴هزار نفر دعوت می‌کند که البته ۸۰۰-۷۰۰ نفری رفتند که عمدتاً هم کارمند شهرداری و مجلس بودند. در کنار این‌ها آقای محصولی جبهه پایداری را درست کرد و به‌واسطه همین فردمحوری‌ها هم به تازگی قدری بین ایشان و آقای آقاتهرانی اختلاف افتاد.

🔹مشکل این است این تشکیلات شخص‌گرا هستند و حول افراد پدید آمده‌اند. این یک آفت و مشکل است که به‌جای تحزب، تشکیلات شخص‌گرا رشد کنند که فاصله زیادی با مدل علمی احزاب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید