🔹 روزی که درهای واردات قانونی به روی گوشی‌های شرکت اپل از آیفون۱۴ به بعد بسته شد بسیاری از کارشناسان، واردکنندگان و حتی فروشندگان درباره تبعات و نتایج منفی این تصمیم هشدار دادند.

🔹 افزایش قیمت گوشی‌های آیفون۱۳ و قبل از آن، افزایش قاچاق، وفور گوشی‌های ریپک و ریفربیشد و بی‌کیفیت و اخیرا کلاهبرداری با فروش دروغین آیفون۱۳ همگی از پیامدهای ممنوعیت واردات قانونی آیفون۱۴ و ۱۵ به ایران است.

🔹 در یکی دو ماه گذشته، تبلیغاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سوی افراد یا فروشگاه‌ها منتشر می‌شد که به ظاهر آیفون ۱۳ را به قیمت ۲۰ میلیون تومان با تحویل چندماهه به خریداران عرضه می‌کردند؛ واقعیت ماجرا اما چیزی جز یک «خالی‌فروشی» یا همان کلاهبرداری پانزی نبود.

🔹 در روزها و هفته‌های ابتدایی فروش این گوشی‌ها کلاهبرداری بودن این پروژه قابل اثبات نبود. وب‌سایت بعضی از این فروشگاه‌ها اینماد داشت، صفحه‌شان در شبکه‌های اجتماعی چند صد هزار دنبال‌کننده داشت و حتی چهره‌های مشهور هم این گوشی‌ها را تبلیغ می‌کردند.

🔹 حالا اما انتشار تصویر پلمب شدن یکی از شرکت‌هایی که فروشنده همین گوشی‌های آیفون ۲۰ میلیون تومانی بود، یعنی «کورش کمپانی»، کلاهبرداری بودن پروژه‌ها را روشن کرده است./ز

دیدگاهتان را بنویسید