🔹 ولادیمیر پوتین خود را پیروز قاطع انتخابات روسیه معرفی کرد. نتایج خروجی صندوق های رای نشان می دهد که او ۸۷ درصد آرا را به دست آورده است.

🔹ناظران می گویند این انتخابات، یک طرفه ترین انتخابات در ۲۵ سال اخیر در روسیه بوده است. رئیس جمهوری روسیه در این دوره رقیب جدی و قابل توجهی نداشت.

🔹پوتین در سخنرانی خود در ستاد انتخاباتی خود از کسانی که به او رای دادند تشکر کرد و با اشاره به سربازانی که در جنگ اوکراین می جنگند از رزمندگانشان در خط مقدم تشکر ویژه کرد.

🔹به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نطق پیروزی او، سخنرانی‌ای که حتی قبل از پایان قطعی رای گیری صورت گرفت، ساعاتی پس از آن برگزار شد که هزاران معترض در تظاهراتی با عنوان «ظهر علیه پوتین» به سمت مراکز رای گیری رفتند.

🔹از جمله حاضران در تظاهرات در برلین، یولیا ناوالنایا، بیوه اپوزیسیون برجسته، الکسی ناوالنی بود. یولیا ناوالنایا گفت که در سفارت روسیه روی برگه رای نام همسر خود را نوشته است.

🔹پوتین هم در سخنرانی پیروزی خود برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته نام ناوالنی را به زبان آورد و مرگ او را تاسف بار خواند و گفت این اتفاق در همه جای دنیا می افتد و سپس با پرسش می گوید: آیا کسی در زندان های آمریکا نمی میرد؟

🔹بعد خود پاسخ می دهد: البته که می میرد. رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که قصد داشته است ناوالنی را با زندانیان روسی در آمریکا معاوضه کند اما آن اتفاق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید