روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

🔹وزیرخارجه آمریکا در حالی در سفر به پایتخت های خاورمیانه بر مخالفت آمریکا با کوچاندن فلسطینی ها از نوار غزه تاکید کرده و اعلام کرده که واشنگتن به دنبال کاهش تنش ها در منطقه است که سفیر ایران در سوریه خبر داده که ایالات متحده از طریق یک کشور عربی به ایران پیام داده است.

🔹حسین اکبری در گفت وگو با پایگاه خبری العهد گفت: تقریبا ۱۰روز پیش پیامی از سوی یکی از کشورهای عربی خلیج‌فارس دریافت کردیم که هیات خود را به تهران فرستاده بود و حامل پیام آمریکایی‌‌‌ها بود، آنها در این پیام خواستار حل بحران تمام منطقه شده بودند.

🔹هرچند سفیر ایران اشاره ای به نام این کشور عربی نکرده، اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از سفر یک هئیت امنیتی عربستان به تهران دارد.

🔹تنش‌ها در منطقه بویژه در دریای سرخ در شرایطی روز به روز در حال تشدید است که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی ایران را برنده شطرنج منطقه‌ای با آمریکا ارزیابی کرده است.

🔹نیویورک تایمز می‌نویسد: ایران با حملات نیابتی‌‌‌اش از نقاط مختلف و برنامه هسته‌‌‌ای‌‌‌اش که ناگهان احیا شده و همچنین در کنار خود داشتن چین و روسیه، این بار چالش جدیدی را برای غرب ایجاد می‌‌‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید