بورس تهران در دومین روز از دومین هفته مرداد ماه روز سختی را سپری کرد و بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده منفی و صف فروش به کار خود پایان دادند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟
برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

این درحالیست که در روزهای گذشته تا حدی از فشار فروش ناشی از شوک‌های منفی ایجاد شده در بازار کاسته شده بود اما به نظر می‌رسد ترس موجود در ذهن اهالی بازار در کنار مسائل دیگر موجب شده است که بازار سهام در مسیر نزولی قدم بردارد. شاخص کل بورس در این روز سخت در نهایت با یک کاهش ۱.۴۶ درصدی همراه شد و تا محدوده ۱.۹۶۷ میلیون واحدی عقب‌نشینی کرد و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که به واسطه شرایط سخت‌تر گروه‌ها و نمادهای کوچکتر با فشار عرضه بیشتری مواجه بود، افت ۱.۹۴ درصدی را تجربه کرد. از طرفی ارزش معاملات خرد سهام نیز که مدتی است در کانال ۴ هزار میلیارد تومانی نوسان می‌کند، در روز پرعرصه بازار با ثبت عدد ۵۷۹۴ میلیارد تومانی و همچنین خروج پول سنگین ۱۱۴۱ میلیارد تومانی، تاییدی برای وضعیت نامناسب بازار داشت

دیدگاهتان را بنویسید