شیخ دیاباته فصل گذشته در پرسپولیس نمایش کاملا ضعیفی ارائه کرد و انتقادات زیادی را در پی داشت. کار به جایی رسید که پرسپولیس او را کنار گذاشت و اغلب هواداران این تیم از تصمیم یحیی گل‌محمدی ابراز رضایت کردند چون اصلا نتوانست به سرخ‌پوشان کمکی کند.شیخ دیاباته فصل گذشته در پرسپولیس نمایش کاملا ضعیفی ارائه کرد و انتقادات زیادی را در پی داشت. کار به جایی رسید که پرسپولیس او را کنار گذاشت و اغلب هواداران این تیم از تصمیم یحیی گل‌محمدی ابراز رضایت کردند چون اصلا نتوانست به سرخ‌پوشان کمکی کند. البته نکته جالب توجه اینجاست که این بازیکن سه سال قبل پیراهن استقلال را بر تن می‌کرد و چهره محبوب هواداران آبی بود. دیاباته در ترکیب استقلال توانست عنوان آقای گلی نوزدهمین دوره پیکارهای لیگ برتر را به دست آورد و صاحب کفش طلایی شود که البته هنوز پس از گذشت سال‌ها به آن نرسیده است!

شیخ دیاباته که تابستان سال ۹۹ صاحب فرزند شده بود، پس از برگزاری فینال جام حذفی و قبل از اعزام تیم به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود به صورت متمرکز در قطر برگزار شود، تهران را به مقصد فرانسه ترک کرد و شایعات زیادی پیرامون عدم بازگشت او مطرح شد اما این بازیکن در پیغامی تلویزیونی که روز ۲۵ شهریور سال ۹۹ در خبرورزشی منتشر شد و بازتاب زیادی هم داشت، مدعی آن گردید که علاقه بسیار زیادی به مردم ایران و تیم استقلال دارد و حتی اگر بخواهد از این تیم جدا شود بازهم هرگز استقلال را بدون خداحافظی ترک نمی‌کند و به ایران سفر خواهد کرد. دیاباته تاکید داشت برای همراهی استقلال در لیگ قهرمانان خودش را به قطر می‌رساند و همین کار را هم کرد و مستقیم از پاریس به دوحه رفت.

او تا تابستان سال ۱۴۰۰ در استقلال ماند و پس از یک فصل حضور در لیگ قطر، دوباره به ایران برگشت اما این بار پیراهن قرمز را بر تن کرد و پرسپولیسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید