ضعف سیستم ایمنی مهم‌ترین عامل ابتلا به بیماری سرماخوردگی یا آنفلوانزا است

🔹شاید برایتان پیش آمده باشد که برای مدت طولانی گرفتار انواع بیماری‌ها از سرماخوردگی و آنفلوانزا گرفته تا کووید-۱۹ شده باشید و مدام تقلا کنید تا از شر خس‌خس سینه و سرفه‌ها رها شوید.

🔹به گزارش نیویورک‌پست، متخصصان چندین عادت‌ ساده‌ به‌منظور تقویت سیستم ایمنی بدن برای کسانی که نمی‌خواهند تمام زمستان را درگیر خوردن شربت‌های سرفه و داروها باشند پیشنهاد می‌کنند.

🔹نوین کسلا، داروساز، در‌این‌باره می‌‌گوید: برخی از مردم بلافاصله و بارها پس از بهبود یافتن از بیماری، دوباره مریض می‌شوند که روی کیفیت زندگی و سلامت روانشان تاثیر می‌گذارد.

🔹او تاکید می‌کند: مهم‌ترین عامل دخیل در این بیماری‌ها، ضعف سیستم ایمنی بدن است.

🔹کسلا برای تقویت سیستم ایمنی بدن به این سه‌ عامل حیاتی اشاره می‌کند: بهبود رژیم غذایی، تمرین بدنی بیشتر و مدیریت استرس.

🔹کسلا در‌این‌باره توضیح می‌دهد: ویتامین سی (C) یک درمان برای سیستم ایمنی است که باید با جدیت در فصل اوج آنفلوانزا مصرف کنید و در عوض از غذاهای فوق فراوری‌شده که فهرستی از مواد تشکیل‌دهنده نامتعارف دارند اجتناب کنید.

🔹او تاکید می‌کند: اشکالی ندارد که هرازچندگاهی از این غذاها میل کنید، اما پایه رژیم غذایی روزانه شما باید بر اساس مواد مغذی طبیعی مانند سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات، غلات و آجیل باشد.

🔹برای تامین ویتامین سی هم به سراغ محصولات سرشار از ویتامین سی یعنی مرکبات بروید و پروتئین را هم از گوشت و محصولات لبنی تامین کنید.

🔹تمرین بدنی هم سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و فعالیت بدنی حتی به مدت پنج دقیقه در روز فواید بسیاری دارد.

🔹بنا‌ بر تحقیقات، ۲۰ دقیقه تمرین بدنی روزانه می‌تواند تاثیر منفی شیوه زندگی بی‌تحرک را از بین ببرد. همچنین ورزش‌های کوتاه روزانه هم مفید است

دیدگاهتان را بنویسید