حسین ایمانی جاجرمی:

🔹معتقدم همان برخورد سنتی را با شبکه‌های اجتماعی می‌کنیم و این عرصه را تبدیل به عرصه غیررسمی و رهایی کرده ایم که از سوی نهاد‌های مختلف قابل کنترل نیست. درنتیجه به دست افرادی منفعت طلب و سودجو افتاده که هیچ قید و بندی هم ندارند.

🔹پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام جنبه اقتصادی و تجاری دارند و بهترین کار این بود که به شکل صنفی و بر اساس فعالیت اقتصادی آنلاین مدیریت می‌شد. درست همانطور که جامعه مدنی از قدیم الایام بر رفتار و اعمال افرادی که در صنف خاصی فعالیت می‌کردند، نظارت و کنترل انجام می‌داده و این موضوع هزار سال قدمت دارد.

🔹اکنون نیز اصناف می‌توانند در خصوص فعالیت اعضای خود در فضای مجازی نظارت انجام داده و قوانین و مقرراتی تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید