شرق نوشت:

🔹این اتفاق مربوط به اجرای قطعه «دخت شیرازی» است که بین دو نیمه بازی تیم ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ در قطر برگزار شد. گروه دف‌نوازی زنان ایرانی که با توجه به نوشته روی دف‌هایی که به دست دارند، می‌توان پی برد که عضو گروه دف‌نوازی «بهار» هستند، اجرای این قطعه شیرازی را بر عهده داشته‌اند.

🔹این اجرا مربوط به هفته گذشته است، ولی یکباره و با پخش این قطعه دف‌نوازی در فضای مجازی، حسابی مورد توجه قرار گرفته است. این بحث «مجوز» درست همان موضوعی است که تبدیل به سوژه‌ای جنجالی شده است.

🔹 دقیقا به همین دلیل است که در یکی، دو روز گذشته واکنش‌ها درباره آن زیاد شده است. در‌این‌بین، چندین نهاد در ۲۴ ساعت گذشته با صدور بیانیه‌های مختلف، اعطای مجوز به این گروه از سوی نهاد‌های داخل ایران را تکذیب کرده‌اند.

🔹نکتهمهم‌تر در‌این‌بین اینکه این گروه دف‌نوازی زنان اولین بار نیست که به‌عنوان گروه موسیقی ایرانی در عرصه فوتبال و در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند. دقیقا در جام جهانی قطر هم همین گروه «بهار» در قطر اجرای برنامه داشتند. آن زمان با توجه به فضای موجود در قطر، مسائل دقیق‌تر بررسی می‌شد، ولی هرگز تکذیبیه‌ای مشابه صادر نشد.

دیدگاهتان را بنویسید