دکتر حمید هاشمی، روان شناس تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی:

🔹در واقع دانش آموزانی که ضریب هوشی پایینی دارند به نسبت دیگر دانش‌آموزان دیرتریاد می‌گیرند. یا ممکن است از انگیزه کافی برای یادگیری برخوردار نباشند ویادگیری مدرسه‌ای را امری بیهوده و باطل بدانند. توجه داشته باشیم اختلالات دیگر روان شناختی هم می‌تواند باعث عدم یادگیری شود: مانند اضطراب افسردگی و یا وسواس.

🔹متخصصان پس از تشخیص اختلال که با ارزیابی بالینی حاصل می‌شود، پروتکل درمانی ویژه دانش آموز را تدوین و فرایند درمان را آغاز می‌کنند. به طور استاندارد، این دانش آموزان باید علاوه بر توانبخشی مدارس عادی از یک معلم اصطلاحاً تلفیقی نیز بهره مند شوند.

🔹توجه داشته باشیم دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری خاص از هر لحاظ با هم متفاوت هستند و پاسخ دهی درمان نیز برای آن‌ها یکسان نخواهد بود. همچنین اثربخش بودن درمان نیازمند همکاری کامل خانواده دانش آموزان و کادر مدرسه است. این دانش آموران باید مداخلات آموزشی ویژه‌ای نیز متناسب با اختلال یادگیری خود دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید