تن ماهی غذای کارگری و دانشجویی بود درحال‌حاضر خیلی از مردم به خاطر قیمت بالا، این کالا را از سبد خرید خود حذف کرده‌اند و تحت تاثیر این موضوع، مشخصا آمار فروش پایین آمده و خیلی از کارخانه‌های تولید تن ماهی تعطیل شده‌اند.
تن ماهی از کالاهایی است که ظرف یکسال اخیر با افزایش قیمت عجیبی روبه‌رو بوده است. بنا بر گزارش مرکز آمار، قیمت مصرف‌کننده کنسروهای ۱۸۰ گرمی تن ماهی در حدفاصل مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ حدود ۱۱۰ درصد جهش داشته و از ۳۴ هزار و ۳۲۰ تومان به ۷۲ هزار و ۴۰ تومان رسیده است. این در حالی است که رصد بازار نشان می‌دهد درحال‌حاضر قیمت تن ماهی ساده از ۸۵ هزار تومان هم گذشته است. برخی از مردم معتقدند قیمت کنسرو ماهی با توجه به قیمت برخی از انواع ماهی دیگر ارزندگی لازم را برای خرید ندارد.

نایب رئیس سندیکای کنسروسازی ایران در مورد علت گرانی تن ماهی به همشهری آنلاین گفت: درحال‌حاضر تن ماهی قیمت‌گذاری پیشینی و نرخ مصوب ندارد و تولیدکنندگان به روال معمول یعنی بر اساس قیمت خرید مواد اولیه و ضوابط سازمان حمایت با لحاظ یک میزان سود قانونی قیمت محصولات خود را تعیین می‌کنند اما با این وجود چنانچه یک تولیدکننده قیمت‌ها را بیش از اندازه افزایش دهد باید پاسخگو باشد.

محمد مختاریانی با اشاره به گرانی مواد اولیه تولید تن ماهی بیان کرد: سال گذشته این موقع از سال هر کیلو ماهی ۵۱ هزار تومان بود اما الان با سه برابر شدن قیمت‌ها هر کیلو ماهی ۱۵۵ هزار تومان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید