نسرین پاکرو به عنوان یک تسهیلگر ازدواج که تاکنون سنگ بنای ازدواج جوانان متعددی را نهاده است، درباره کاهش ازدواج بین جوانان گفت :

🔹به هزار و یک دلیل مربوط و نامربوط، متاسفانه اهمیت این اتفاق فرخنده روز به‌روز در جامعه کمرنگ‌تر می‌شود.برای حل مشکلات موجود، پلتفرم «همدم» در تیرماه سال ۱۴۰۰ رونمایی شد که دستیار خانواده‌ها برای ازدواج است، در این مدت نزدیک به ۱۰۰۰ ازدواج در آن صورت گرفته که هیچ‌کدام تاکنون منجر به جدایی نشده است.

🔹در سامانه همدم مُعرف نقش واسطه و تسهیل گر آشنایی دو نفر را برعهده می‌گیرد و بعد از اینکه افراد در سامانه احراز هویت ثبت نام شده و شخص مورد نظر را از بین گزینه‌های پیشنهادی انتخاب کردند، بررسی‌های کلی توسط ما صورت می‌گیرد.

🔹برخی افراد که تمایل به ازدواج دارند، به راحتی نمی‌توانند با طرف مقابل خود ارتباط بگیرند. در خانم‌ها که حجب و حیا مانع ارائه پیشنهاد و درخواست به طرف مقابل می‌شود. حتی در آقایان هم این موضوع مطرح است که برخی افراد به خاطر خجالتی بودن نمی‌توانند درخواست ازدواج خود را مطرح کنند.

🔹در خانواده‌های کم جمعیت هم این مشکل بیشتر است. با این احوال صحبت‌ها به این معنی نیست که افرادی که خواستگار یا گزینه برای ازدواج ندارند به ما مراجعه می‌کنند؛ بلکه این معنا را دارد که در بین گزینه‌های موجود در اطراف آنها، فرد مناسبی که شرایط نزدیک‌تری به آن‌ها داشته باشد، پیدا نمی‌شود

🔹 این افراد وقتی به ما مراجعه می‌کنند، ما با بررسی گزینه‌های موجود، افرادی که ویژگی مناسب‌تری نسبت به هم دارند را به یکدیگر معرفی می‌کنیم، انتقادات معمولا از طرف افرادی مطرح می‌شود که گزینه‌های موجود در اطرافشان بیشتر است و به راحتی می‌توانند فرد مورد نظر خود را پیدا کنند؛ منظور ما این نیست که افراد از پیدا کردن فرد مورد علاقه خود ناتوان هستند، بلکه با اضافه کردن موارد پیشنهادی، شانس پیدا کردن گزینه مناسب را بیشتر می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید