واکنش ها به تغییرات در دولت رئیسی متفاوت بود. برخی منتقدان معتقدند که تیم اصلی تصمیم گیر در دولت رئیسی همچنان دست نخورده است و تغییرات اصلی باید در آن حلقه صورت گیرد. برخی هم بر این اعتقادند که رئیسی برای پیشبرد امور چاره ای جز تغییر ندارد، اما مهم تر از تغییر آن است که افراد جایگزین شده کارآمدی و تخصص بیشتری نسبت به افراد برکنار شده داشته باشند.
کدام وزرا در صف برکناری هستند؟
تغییرات در دولت رئیسی روی دور تُند / کدام وزرا در صف برکناری هستند؟
اگر فاصله بین استعفای عبدالملکی و رستم قاسمی و البته وزیر آموزش و پرورش زیاد بود، حال دیگر رئیس دولت منتظر نمی ماند و خود نامه برکناری چند نفر در یک روز را امضاء می کند.

تغییراتی که حتی گفته می شود طی روزهای آینده هم ادامه دار است و رئیسی عزمش را بر ترمیم کابینه اش قرار داده است.

خداحافظی رئیسی با میرکاظمی و ساداتی نژاد

روز گذشته بهادری جهرمی سخنگوی دولت، از تغییرات مهم در دولت خبر داد، به موجب این تغییرات میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برکنار شد و وزیر جهادکشاورزی هم با ساختمان این وزارتخانه خداحافظی کرد.

این تغییرات البته یکباره و شوکه کننده نبود، چه آنکه طی روزهای اخیر زمزمه های تغییر در کابینه بالا گرفته بود. تایید این تغییرات از سوی رسانه های اصولگرا و حامی دولت هم احتمال جدی بودن را بیشتر کرده بود.

در نهایت روز گذشته رئیسی تصمیم خود را علنی کرد و با مسعود میرکاظمی یکی از مردان کلیدی تیم اقتصادی اش خداحافظی کرد. وزیر جهاد کشاورزی هم نفر بعدی در لیست رئیس جمهور بود که به مثابه ۳ وزیر مستعفی دیگر، فرصت استعفا پیدا نکرد و مُهر عزل بر پرونده کاری اش زده شد.

دیدگاهتان را بنویسید