🔹عارف کمترین زاویه را با جناح‌های اصولگرا دارد و مورد احترام آنها است و با اصلاح‌طلبان هم در مجموع چه در مقام معاون اولی خاتمی و چه قبل از آن در مقام پست و تلگراف همراهی کرده است.

🔹در هر صورت عارف تحرک لازم را داشته، همراه اصلاح‌طلبان بوده، خط و مشی اصلاح‌طلبی دارد اما نه اصلاح‌طلبی خیلی انقلابی مانند تاج‌زاده و امثالهم، بلکه اصلاح‌طلبی معتدلی که همیشه خط و منش افراد معقول‌تر و میانه‌روتر بوده است.

🔹خود پزشکیان آنقدر تحرک و توان اجرایی دارد که از معاون اول توقع نمی‌رود که بتواند در مسائل اجرایی مانند جوان ۳۰،۴۰ ساله عمل کند. الحمدالله پزشکیان بسیار فعال و توانمند است، از این نظر انتخاب عارف، انتخاب بسیار خوبی است.

🔹اگر قرار باشد که سلیقه‌های سیاسی متفاوتی در دولت باشند با حضور عارف می‌توان امیدوار بود که وفاق کلی صورت بگیرد. در هر صورت هر انتصابی مورد رضایت همه افراد نیست و بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی نیست همانطور که خود پزشکیان هم بارها اعلام کرده، در همه این انتصاب‍‌ها و انتخاب‌ها مسائل نسبی است، یعنی هر کدام از افرادی که برای معاون اولی مطرح بودند، امکان دارد که انتقادات و یا زاویه‌های بیشتری با افراد یا مشکلات بیشتری برای دولت و پزشکیان داشته باشد اما به نظرم این انتخاب، کم مسئله‌ترین و مناسب‌ترین بود./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید