🔹 یک ماهی می‌شود که کشور همسایه‌مان ترکیه به لحاظ بهداشتی وضعیت خوبی ندارد. در این کشور آنفلوآنزا و کرونا همزمان با هم در حال تاخت‌وتازند و تبدیل به یک زوج خطرناک شده‌اند.

🔹 اطلاعاتی که خبرنگاران ایران از شهر آنکارا مخابره می‌کنند از وخامت اوضاع حکایت دارد، به‌طوری‌که بر اثر شیوع گسترده و همزمان این دو بیماری، ۹۰درصد تخت‌ بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های این کشور پر شده است.

🔹 اکنون در ترکیه از هر۱۰بیماری که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند دو نفر به‌صورت همزمان به کرونا و آنفلوآنزا مبتلا هستند که اوضاع را بغرنج کرده است. وضعیت ترکیه امروز می‌تواند اوضاع فردای ما باشد، چراکه به‌عنوان همسایه این کشور که از بسیاری جهات ویژگی‌های مشترک داریم و مراودات‌مان نیز با این سرزمین گسترده است، بعید نیست تا به درد آنها مبتلا شویم.

🔹 مسئولان وزارت بهداشت کشورمان اما سعی دارند ضمن اعلام هشدار و بیان این‌که خطر می‌تواند نزدیک باشد، افکارعمومی را به هول و هراس نیندازند؛ بلکه آگاهی دهند که اگر موازین بهداشتی رعایت نشود هیچ بعید نیست که همزمانی کرونا و آنفلوآنزا یک باردیگر ما را به دردسر بیندازد.

🔹 این دردسر هم جدی است و درهفته‌های اخیر تا حدی خودش را نشان داده به‌طوری‌که رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری می‌گوید: افراد به‌ویژه کودکان مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در چند هفته اخیر دچار علائمی مانند سرفه، تنگی‌نفس، گلودرد و تب شدندکه نشانه‌هایی از ابتلا به زیرسویه‌های امیکرون و آنفلوآنزاست./

دیدگاهتان را بنویسید