روزنامه فرهیختگان امروز در گزارشی درباره ماجرای آرمیتا گراوند نوشت:

🔹در آزمون رسانه‌ای بیهوش شدن آرمیتا گراوند در متروی تهران با وجود آنکه عملکرد بسیار بهتری را نسبت به سال قبل و ماجرای فوت مهسا امینی در مقر پلیس امنیت اخلاقی، دیدیم، اما باز هم شاهد برخی اشتباهات فاحش رسانه‌ای در داخل کشور بودیم.

🔹روزنامه همشهری در یادداشتی که چهارشنبه ١٢ مهرماه منتشر کرد جمله‌ای نوشت که می‌توان از آن به‌عنوان یک اشتباه رسانه‌ای جدی یاد کرد… همه فیلم‌های منتشر‌شده از مترو حاکی از آن است که این دانش‌آموز نوجوان کوچک‌ترین تنشی در مترو نداشته و به فاصله چندثانیه بعد از سوار شدن قطار به علت افت فشار بیهوش می‌شود. لذا این ماجرا اساسا هیچ ارتباطی با عدم پوشش موی سر توسط وی نداشته و دلیلی موجهی برای پیوند زدن موضوع به ماجرای حجاب از سوی روزنامه همشهری وجود ندارد. یادداشت روزنامه همشهری بار دیگر با ایجاد شائبه گزکی به دست رسانه‌های خارج‌نشین برای فضا‌سازی داد.

🔹آمنه سادات ذبیح‌پور، خبرنگار سیاسی صداوسیما بعد از آنکه فیلم‌های منتشر‌شده از سوی مترو تهران به خوبی مساله عدم کوچک‌ترین برخورد با آرمیتا را نشان می‌داد، به یکباره توییت بحث‌برانگیز و بی‌موردی درباره دوربین و مدل قطار موردنظر می‌زند که بازتاب‌های رسانه‌ای گسترده‌ای پیدا کرده و بهانه تازه‌ای دست رسانه‌های خارج از ایران می‌دهد تا با ایجاد شبهه راه تنفسی برای خودشان پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید