محمد مهاجری به منتخب اول تهران در انتخابات مجلس دوازدهم کنایه زد.

🔹محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی تحت عنوان «این رویاپردازهای مقدس‌نمای صاحب قدرت» در کانال تلگرامی خود نوشت:

🔹اگر مثلا مسئولی،نماینده ای، خطیبی، استادی، دکتری ، مهندسی، کاسبی،خبرنگاری و زبانم لال حجت‌الاسلامی دروغ بگوید مرتکب کار زشتی شده. گناه کبیره ای انجام داده که حسابش با خداست و اگر زیانش به مردم رسیده باشد ، حق الناس هم به گردنش افتاده.

🔹با این حال دروغ قابل جبران است. مثلا فرد دروغگو می تواند حرفش را تصحیح کند یا کسی که دروغ به او نسبت داده شده تکذیب نماید. یا زیانی که از ناحیه دروغ به حلق الله رسیده قابل جبران -ولو به طور نسبی – است. و یا از او به دادگاه شکایت کنند و او مجازات ببیند و یا نهایتا فرد دروغگو از مردم عذر بخواهد و قال قضیه کنده شود.

🔹اما رفتار دیگری وجود دارد که ظاهرا گناه به حساب نمی‌آید. و کسی که آن را انجام می‌دهد نه تنها احساس شرمندگی ندارد که چون خود را دارای قدرت ماورایی در فهم حقایق! می داند، حس “خود برتر بینی” هم دارد. یک جورهایی به عالم غیب وصل است! و به همین دلیل اعتماد به نفسش بسیار بالاست. گاهی هم صاحب کرامت است و یا از کرامات دیگران نقل‌های عجیب دارد.

🔹چنین آدمی مطالبی بیان می‌کند که گاه دروغ است،گاه تهمت و افتراست ولی چون خودش آدم ظاهراً متشرعی است اصلا نمی‌توان گفت عمدا دروغ می‌گوید و لاطائلات می‌بافد. ظاهر موجهی دارد و در بیان تهمت و دروغ هم قصد قربت می‌کند.

🔹گاهی حرفهایش را به رویا گره می‌زند؛ گاهی به بزرگان متوفی منتسب می‌کند؛ و البته غالبا منبع حرفهایی را که می زند ارائه نمی‌دهد؛ چرا؟ چون هیچ واقعیتی وجود ندارد و هرچه هست توهم و خیال است.

🔹توهم و خیال قابل ردکردن و تکذیب کردن نیست. آدم متوهم خودش را در چنبره هاله قدسی می‌یابد و برای دروغ‌ها و تهمتهایش قداست قائل است. از نگاه او هرکه سخنش را نپذیرد کافر و دنیاطلب و بی‌سواد است.

🔹آدم متوهم مجرم نیست؛ گنهکار نیست؛ نمی‌شود شکایت کرد و به دادگاهش برد. او بیمار است اما تفاوتش با سایر بیماران این است که قبول ندارد که دچار مرض است. به همین دلیل تن به مداوا نمی‌دهد و هر روز متوهم تر و خیال پرداز تر از دیروز می‌شود. بشدت ترحم برانگیز است و کاری هم نمی‌توان برایش کرد.

🔹او را همه جا می‌توان یافت؛ بر فراز منبر وعظ، در کسوت پزشک سنتی، در مقام سیاستمدار و دیپلمات، در جایگاه رئیس‌جمهور و وزیر، بر کرسی مجلس، در قامت اقتصاددان وجامعه شناس و…

🔹حتی می‌تواند نماینده مجلس و با حدود ۵۰۰هزار رای نفر اول تهران در مجلس دوازدهم باشد اما توهمش آنقدر بالا زده باشد که (چندسال قبل) بگوید اگر ایران عضو FATF شود باید حاج قاسم سلیمانی را کت بسته تحویل امریکایی ها بدهیم! همین قدر تباه،همین قدر ترحم برانگیز.

🔹نمونه های افراد متوهم فراوان است. کاش روزی حوصله‌ای پیدا شود و آنها را لیست کنم.

دیدگاهتان را بنویسید