کیومرث هاشمی در نشست با سردبیران ورزشی رسانه‌ها در روز خبرنگار گفت: برای انجام وظایف و مسوولیت‌های خودمان در وزارت ورزش و جوانان نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.
سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: از رده های پایینی ورزش در استان ها کارم را شروع کردم و کارمند وزارتخانه هستم و برای گرفتن هیچ پستی تلاش نکردم ولی همیشه برای خدمت به مردم حاضر بودم و هستم.

هاشمی تصریح کرد: دو سال است که مسوول تدوین سیاست های کلان نظام و رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده ام و مسائل کلانی را مدنظر قرار داده‌ایم.

یکی از وظایف اصلی شورای عالی ورزش کشور حرکت و توسعه براساس طرح آمایش سرزمین است که متاسفانه طی سال‌های حضورم در ورزش از آن غافل مانده ایم و درگیر اجرائیات روزمره شده ایم. البته این مسائل حائز اهمیت است اما غفلت از مسائل کلان داشته ایم و نظارت را رها کرده ایم.

کیومرث هاشمی با تاکید بر اخلال در مرجعیت ورزش به دلیل دخالت در امور جزیی گفت: درخواست از وزارت ورزش و جوانان باید مسائل بالادستی و برنامه‌ریزی باشد و اگر این مجموعه درگیر و مشغول مسائل اجرایی خرد شود، از مسوولیت محوله اصلی دور خواهد ماند. در این راستا از رسانه‌ها کمک می‌خواهم.

کیومرث هاشمی: برای گرفتن هیچ پستی لابی و تلاش نکردم

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: رسالت اصلی وزارت ورزش سلامت جامعه است و باید ورزش عمومی و همگانی را تقویت و ترمیم کنیم. ۴۸هزار میلیارد تومان هزینه مخارج درمان به توانایی ما در پیشگیری از طریق سلامت و تندرستی وابسته است اما متاسفانه درصدی از آن بودجه درمان را به ورزش نمی‌دهند. بیش از ۵۶درصد دانش آموزان ما دچار معضل چاقی هستند.

در ورزش همگانی دنبال شو و نمایش نیستیم و شهرداری ها باید به میدان بیایند. استعدادیابی از همین محلات و مدارس شکل می‌گیرد.

هاشمی تصریح کرد: حدود دوسوم مخارج ورزش حرفه‌ای در دنیا براساس درآمد حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود که ما این مهم را نداریم و برای کسب و احیای آن نیازمند قانون هستیم.

شفافیت در امور مالی و تصمیم گیری و انتصاب‌ها، یکی از اهداف و سر فصل های کار من در وزارت ورزش و جوانان است؛ هاشمی با تاکید بر این امر گفت: دنیا امروز به سمت سرمایه‌گذاری در ساخت ورزشگاه‌های مدرن و پیشبرد دیپلماسی برون مرزی از این طریق رفته است‌. اما در ایران پروژه های نیمه تمام هر ساله و هر دوره افزایش می‌یابد و منابع مالی دولت تلف شده است. متاسفانه طرح های تمام شده هم مشکل نگهداری دارند و بودجه لازم برای اداره و نگهداری اش را نداریم.

وی ادامه داد: قانونگذار به ما این اجازه را داده که پروژه های نیمه تمام را در اختیار ورزشکاران ، قهرمانان ملی و چهره های سرشناس بابت تکمیل و بهره‌برداری قرار دهیم. از این طریق به پیشکسوتان خود نیز بها داده ایم.

هاشمی در پایان گفت: دنیا از بحث سرانه ورزشی عبور کرده است و این آمار دیگر دقیق نیست. عربستان با طراحی کلان از ورزش برای اهداف گردشگری و همچنین ترمیم چهره بین‌المللی خود استفاده کرده است. آنها حتی در سایر کشورها هم ورزشگاه می‌سازند تا بهره برداری سیاسی و دیپلماتیک داشته باشند. ما هم باید به سمت هدفمندسازی سیاست های کلان ورزش در نظام برویم.

دیدگاهتان را بنویسید