گرانی شدید انواع خودرو در تعطیلات نوروزی

کوییک با شعار تولید ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک روی خط تولید گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت، اما سیاست‌های اشتباه وزارت صمت این محصول اقتصادی را تبدیل به یک خودرو نیم میلیاردی در بازار کرده است.
به گزارش صدای بورس,بازار خودرو در هفته دوم فروردین ۱۴۰۲ با وجود نیمه تعطیل بودن شاهد افزایش قیمت خودرو و تقاضا برای انواع خودرو به دلیل گرانی دلار بود.

بازار خودرو برخلاف سیاست‌های اشتباه وزارت صمت در تعطیلات نوروزی موتور گرانی را روشن کرده است، شایعات افزایش قیمت خودرو از ۳۰ تا ۷۰ درصد در کارخانه منجربه افزایش «رفتار هیجانی» سودجویان در بازار شده است. باتوجه به اینکه خودرو یک کالای سرمایه‌ای با سود دهی آنی است، شیوه‌های فروش آزمون و خطای وزارت صمت فقط «حباب» قیمتی در بازار ایجاد کرده است.

طرح یکپارچه عرضه خودرو بازار فروردین ماه را بر خلاف هر سال به سمت رشد قیمت‌ها سوق داده است، اگر این شرایط بعداز تعطیلات نوروزی ادامه یابد، می‌توان انتظار داشت کنترل قیمت یا کنترل بازار خودرو دیگر امکان پذیر نباشد. سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به عنوان شخص نخست سیاستگذار صنعتی در کشور برنامه‌های اشتباهی را برای بازار خودرو اجرایی کرده است که این محصول مصرفی بیشتر از گذشته به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود، در ادامه به بررسی قیمت پنج خودرو پر فروش که از ابتدا سال جاری تا امروز رشد قیمت قابل توجهی داشتند، خواهیم پرداخت:

دیدگاهتان را بنویسید