🔺پیوستن تپ‌سی به گلرنگ، جاده صاف‌کن ادغام برندها / سوپر اپلیکیشن‌ها افزایش می‌یابند

🔹حامد بیدی کارشناس حوزه استارتاپی که به عنوان بنیان‌گذار کارزار در در رابطه با خرید سهام تپ‌سی از سوی گلرنگ گفت: تپ‌سی یک چرخه کامل سرمایه‌گذاری را پیش برد و در نهایت منجر به خروج سرمایه‌گذاران اولیه و حتی بنیان گذار شد.

🔹وی افزود: این اتفاق در بحث سرمایه‌گذار خطرپذیر بسیار مهم است. چرا که عملا اغلب سرمایه گذاری‌های خطرپذیر استارتاپی در ایران به نوعی به نتیجه مطلوب نرسیده بودند.

🔹بیدی تاکید کرد: خود خارج شدن بنیان گذار استارتاپ به صورتی که اتفاق افتاد نیز می‌تواند انگیزه‌ای برای کارآفرینان این حوزه باشد که در نهایت بعد از فرآیند هفت هشت ساله‌ای کار کردن برای استارتاپ و چند راند جذب سرمایه، منجر به یک سود قابل توجه برای بنیان‌گذار شود.

🔹سینا تفنگچی پژوهشگر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین ارتباطی هم در این رابطه گفت: هرچند برخی محصولات تولید شده توسط برندهای معتبر دنیا نیز شکست خورده است اما تعداد ادغام های موفقیت آمیز هم زیاد است.

🔹وی تاکید کرد: امروز گلرنگ در حال چند محصولی شدن است و می‌خواهد این محصولات را به خدمت یکدیگر بگیرد. در آینده حتی ممکن است خط محصولات بهداشتی و شوینده در راستای خدمات فناورانه قرار گیرد و ممکن است بستری برای حمل و نقل آسان و ارزان تر برای تولیدات این کارخانه فراهم شود و به این ترتیب هزینه تمام شده و قیمت نهایی محصولات کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید