#خاطرات_هاشمی_رفسنجانی

۹ فروردین ۱۳۷۹

🔹آقای حسین علایی، رئیس ستاد مشترك سپاه گفت، با فرد فرد متهمان ترور آقای سعید حجاریان، زمانی كه در اختیار سپاه بودند، شخصاً مصاحبه كرده است؛ همگی به نقش خود اعتراف دارند و از عمل خود دفاع میكنند و سه نفر آنها از لحاظ سیاسی، متمایل به جریان چپ هستند و در انتخابات های اخیر برای آنها تبلیغ كرده اند و با توجه به نقشی كه یكی از آنها محمد علی مقدمی در كمك به رساندن آقای حجاریان به بیمارستان داشته، تردید جدی در هدف اصلی آنهاپیش آمده، ولی آقای علی یونسی وزیر اطلاعات، موافق با این نتیجه گیری نیست و این احتمال را مطرح میكند كه ضارب فرد دیگری هم باشد و می گوید، بررسی های مقدماتی وزارت، فرد دیگری را مورد توجه قرار داده بود كه فعلاً هم بازداشت است و می گوید، سپاه اینها را كشف نكرده، بلكه دو نفر از اینها، خودشان را معرفی كرده اند.

🔹آقای علی آقامحمدی معاون سیاسی سازمان صداوسیما، نیز پیشنهاد تشكیل ستادی برای هماهنگ كردن تبلیغات در مقابل سمپاشی های چپ ها و لیبرال ها داشت؛ با حالت تهاجمی، همان گونه كه آنها هماهنگ عمل می كنند.

🔹شب میهمان آیت الله خامنه ای بودم. هنگامی كه وارد شدند، قدری برآشفته بودند و گفتند، بعد از نماز با آقای علی یونسی، وزیر اطلاعات، اوقات تلخی كرده اند كه چرا وزارت با افراد شرور مطبوعاتی، مثل اکبر گنجی، برخورد نمیكند و عذر او را كه گفته قوه قضائیه همكاری نمیكند، نپذیرفته اند. ایشان از آقای غلامحسین كرباسچی هم به خاطر مطالبی كه در روزنامه هم میهن می نویسند، ناراضی است. در مورد وضع مطبوعات و راهكار اصلاح هم مذاكره شد. در مورد دادگاه ضاربان آقای سعید حجاریان صحبت شد. چپ ها، خواستار تأخیر زمان دادگاه اند.

دیدگاهتان را بنویسید