گلایه سیدحسن خمینی از بی‌توجهی به امام خمینی (ره)

یادگار امام با گلایه شدید از بی‌توجهی بسیاری از نهادهای فرهنگی کشور به امام خمینی گفت: این مسأله یا ناشی از تحلیل غلط یا بی‌توجهی است. بحث بر سر فرد یا شخص نیست، بلکه امام هویت تمام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در آیین رونمایی از نسخه جدید نرم افزار مجموعه آثار امام خمینی (ره) به ضمیمه آثار شهید آیت الله سید مصطفی خمینی و مجموعه تبیان که پیش از ظهر امروز دوشنبه ۸ خردادماه در حسینیه جماران برگزار شد، با بیان این‌که فضای مجازی یک واقعیت است، گفت: در مواجهه با فضای مجازی، بسیاری همان نوع مواجهه‌ای را به کار می‌برند که در اوایل آمدن بلندگو به کار گرفته بودند و آن را تحریم کرده بودند و به عنوان «بوق شیطان» یاد می‌کردند. مواجهه ای که بعدها در مورد رادیو یا ماهواره هم اتفاق افتاد. ولی این‌ پدیده ها واقعیت‌هایی است که خوب یا بد وجود دارد و ما امکان نفی آن‌ها را نداریم؛ نه تنها ما بلکه هیچکس نمی‌تواند واقعیت را نفی کند. زمانی که یک واقعیت خود را تحمیل می‌کند، باید آن را مدیریت کرد.

وی اظهار کرد: بسیاری، به دنبال تغییر جهان یا تفسیر جهان هستند، اما ما باید به دنبال استفاده از جهان باشیم؛ فضای مجازی واقعیت جهان امروز است و خوب یا بد آن چندان مهم نیست. ستیز با این واقعیت سر به صخره کوفتن است.

دیدگاهتان را بنویسید